• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många tränar med sina klockor?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nix tycker det känns obekvämt av någon anledning samt att det även ser lit suspekt ut. Särskilt med folk som springer runt med Rolex och annat. Ok om man har någon G-shock eller liknande men som sagt en Rolex ger mig (tyvärr) vibbar av någon form av show off, att man inte vill lägga den i skåpet är en ganska usel ursäkt, man kan lägga den hemma eller i bilen eller vad som helst om man nu absolut inte tränar direkt i anslutning till jobb och inte kör bil.

Trampar säkerligen på en hel hord med tår här men så är det.
Lägger du din klocka i bilen gäller inte din hemförsäkring & många går säkert direkt till gymmet efter jobbet, då blir det svårt att lämna klockan hemma.
 

JamesZ

Cartier
Nix tycker det känns obekvämt av någon anledning samt att det även ser lit suspekt ut. Särskilt med folk som springer runt med Rolex och annat. Ok om man har någon G-shock eller liknande men som sagt en Rolex ger mig (tyvärr) vibbar av någon form av show off, att man inte vill lägga den i skåpet är en ganska usel ursäkt, man kan lägga den hemma eller i bilen eller vad som helst om man nu absolut inte tränar direkt i anslutning till jobb och inte kör bil.

Trampar säkerligen på en hel hord med tår här men så är det.
Antingen vill man show off eller bryr man inte om vad de andra tycker. Man kan inte har Rolex i gymmet om man inte vill show off, men är rädd för att betraktas som showoff.:)
 

Guden

Cartier
De få gånger klockan har åkt med till gymmet så har jag inte vågat lämna kvar den i skåpet, det har resulterat i att den åkt in i skivstången ett antal gånger.
Hur kan ni vara så pedanta? Den är ju i vägen för nästan varje övning. Om inte under övningen så när man lastar på/av vikt.
Underarmen sväller även upp enormt, länken blir extremt tajt och det blir blodstopp - jag dör.

SHOW OFFS! :happyhappy:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
De få gånger klockan har åkt med till gymmet så har jag inte vågat lämna kvar den i skåpet, det har resulterat i att den åkt in i skivstången ett antal gånger.
Hur kan ni vara så pedanta? Den är ju i vägen för nästan varje övning. Om inte under övningen så när man lastar på/av vikt.
Underarmen sväller även upp enormt, länken blir extremt tajt och det blir blodstopp - jag dör.

SHOW OFFS! :happyhappy:
Den är inte i vägen. Glidelock.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Inte med dyrare klockor. G-shock och skx får hänga med (dvs jag tränar med klocka 9/10 då dessa är jobb beaters och jag tränar på jobbet). Dyrare klockor får stanna i skåpet. Använder de ändå inte under passen så finns noll syfte med att ha dem på. Vid löpning hänger allt som är tätt till 100m och sitter på armen vid tillfället med.
 

fredriikohlsson

Omega
2-Faktor
Kör nästan alltid med min G-shock, den tål allt gymmet har att erbjuda! Haha Allt annat får stanna i skåpet eller hemma.

IMG_4635.JPG
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Tränar med den klockan som sitter på för dagen. Speedy, sub eller panerai. Hittills (10år) har jag inte lyckats slå i klockan eller något liknande.
 

Mekh

Omega
G-shock skulle jag väl kunna tänka mig att ha, men annars skulle jag vara för rädd om klockan och vara rädd att slå i den i något. Sen känns det som att det skulle bli obekvämt med klocka på med tanke på handled som vinklas hit och dit.
 

plexan

Cartier
G-shocken hänger lätt med! Mekaniska klockor passar inte alls i gym enligt mig, speciellt om dom har läderband :depressed:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vanligtvis får yacht-master hänga med på löprundan. Det är bara för att den är på länk och lätta att spola under kranen. Läder använder jag inte när jag ska svettas för svett förkortar livslängden på bandet och förlänger den på mig. :)
 

Linuss

Breitling
Klocka avsedd för träning är självklart ok, kör själv en Garmin Fenix 3. Allt annat går bort enligt mig.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Skulle aldrig träna med en klocka på stållänk. Har hänt att jag tränat med en plastklocka från casio men där går gränsen. ;)

Funkar absolut inte att köra bänkpress, frivändningar etc. med klocka.
 

Pappan

Breitling
Köpte 15 loppisklockor av @MrWaldemar för någon vecka sedan samt ett orange zuluband. Var främst intresserad av att lära mig öppna olika boetter, byta batterier, skruva runt på saker utan att behöva bry mig om något går sönder. Var lite extra intresserad av Seikon, Guccin och Breil-dykaren. En klocka jag inte brydde mig om var en konstig analog-digital klocka av märket Visa som inte såg så fräsch ut.

photo_2022-06-22_20-33-40.jpg


Men när jag såg den i verkligheten såg den rätt cool ut. Kändes lite Jocko Willink...potential för att bli en grym gymklocka.
Satte i ett nytt batteri och den startade igång! Allt verkar funka fint utom att den digitala klockan tappar 1 min per timme, men den analoga håller sig på sekunden hittills. Och man kan ju ha den digitala på stopwatch istället.

Satte på det oanvända orange'a zulubandet som jag också köpt av @MrWaldemar.

2.jpg


4.jpg


5.jpg


3.jpg


Visst blev den pisscool? Chockad över hur grym den blev! Ska lätt bära den här på gymmet.
Vridringen är så otight att den klirrar emot boetten när man skakar klockan. Alldeles utmärkt för en gymklocka! Tänk er att skaka ur armarna efter några reps och ha ett metalliskt klingande ljud från klockan. It's a feature!
 

Bilagor

  • 6.jpg
    6.jpg
    98 KB · Visningar: 2
  • 7.jpg
    7.jpg
    115.3 KB · Visningar: 2
  • 1.jpg
    1.jpg
    116.2 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Nemo

Omega
2-Faktor
Personligen så gillar jag inte att ha en tung klocka på handleden när jag tränar. Det blir någon sorts obalans. Med undantag för löpning utomhus.
Satt och kollade bara för någon dag sedan på Breitlings Endurance Pro, för att ha när man kör mer fysiska aktiviteter. Men den upplevs lite för plottrig.
Slutar säkert med en G-Shock :p
 

honken166

Omega
2-Faktor
Nä tycker den är ivägen helt enkelt, stöter i något eller att nån kettlebell ska upp på utsidan handleden.

Löpning/cykling osv görs med en Garmin. Lite sugen på att prova med min Sinn 104 men tänker mig att länken kommer göra att klockan sitter lite för löst för min smak när det gäller just löpning. Och även om en automatisk väl ska klara lite stötar från löpning så är jag lite försiktig.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Gym, nej då är nog ingen klocka på. Råkar jag ha en klocka på mig till gymmet så åker den inte av.

Men vid annan träning så kan någon av klockorna vara på.
 
Topp