• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur skulle din idealklocka som inte finns (än?) se ut?

Rättidig

Omega
Min idealklocka skulle vara en automat med utseende som en Seiko sarb017:
QEmVNtI.jpg


Med (diskret) larmfunktion som denna Bell-matic:
pwOtfIX.jpg


Och en (lika) diskret kraftreservindikator:
prXV5KS.jpg


Samtliga bilder skamlöst stulna från internet. :)

/Micha
 

Gavve

Greven
2-Faktor
jag trodde att det skulle vara en Daytona med "insert" på ringen likt en Speedy. Men efter att ha sett nya Daytonan så ändrade jag mig. Det finns inte EN klocka, bara att inse
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
En avkomma mellan en bratte headwind och en rolle sub.
En SOH med dag och ett Nice verk... Om man sammanfattar det.
 

Emil

Cartier
kanske en blandning mellan den stilrena omega speedmasters urtavla och den grova breitling superocean 17360s form och storlek men utan siffrorna.
 

Camo00

Patek
SMP med blåvågig tavla fast med formen av en Heuer Autavia, på shark mesh - med en kniv i spännet!! Awsome!!!
 

Rivalen

Rolex
Just nu - en 5513 med vridring markerad 1-12 för att få en "fattigmans GMT"-funktion. En klocka för resenären som ibland badar eller sportdyker på resmålet. Ha en skön helg alla!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Just nu:
Att omega började tillverka sm300 igen, fast nu med modern länk och co axial verk.
 

David

Bödeln
Keramisk GMT Master II Pepsi.

I andra hand en Submariner II med tryckmätare och subtavla för tidvatten.
 

fredtiger

Cartier
kanske en blandning mellan den stilrena omega speedmasters urtavla och den grova breitling superocean 17360s form och storlek men utan siffrorna.
Kul att Superocean nämns i den här tråden! Instämmer i att form och storlek på a17360 känns riktigt bra för en dykare! Siffrorna studerade jag så sent som idag och funderade typ "hur tänkte de här egentligen...?" :facepalm:Ingen hit, även om urtavlan i sin helhet funkar bra. Känns väldigt mycket Breitling över tavlan, fast på ett bra sätt! :D
 

Smulan

Rolex
Min idealklocka skulle vara en automat med utseende som en Seiko sarb017:
QEmVNtI.jpg


Med (diskret) larmfunktion som denna Bell-matic:


Och en (lika) diskret kraftreservindikator:

Samtliga bilder skamlöst stulna från internet. :)

/Micha

Det blir ett gött ur detta :)

Lägg till ett springdrive-verk och tritium-hands så blir det perfekt :)
 
Topp