• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur tvätta/putsa en 3 ATM.

Sten

Cartier
Har för tillfället bara klockor som tål minst 10ATM. Så att tvätta dem är inga problem, men hur gör man med de som inte klarar vatten (3ATM)?? Med sådana som klarar 5ATM kan man ju duscha, så där funkar väl tvål och vatten så länge man inte har den under vattnet. Personligen vill jag alltid tvätta mina klockor mellan varven, de samlar ju på sig en del smuts mellan varven.
 

Ricrob

Patek
Jag brukar gnugga lite med en fuktad topz och torka/gnida med putsduk. Lätt att tvätta så utan att blöta ner känsliga ställen och om det är länk så tar du bara av den och blötlägger innan gnugget.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur tvätta/putsa en 3 ATM.

Ricrob skrev:
Jag brukar gnugga lite med en fuktad topz och torka/gnida med putsduk. Lätt att tvätta så utan att blöta ner känsliga ställen och om det är länk så tar du bara av den och blötlägger innan gnugget.
Snääälla lägg upp en instruktionsfilm där Du putsar Din gigantiska Plopp försiktigt med en jätteliten topz!!! :D
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: Hur tvätta/putsa en 3 ATM.

Camo00 skrev:
Ricrob skrev:
Jag brukar gnugga lite med en fuktad topz och torka/gnida med putsduk. Lätt att tvätta så utan att blöta ner känsliga ställen och om det är länk så tar du bara av den och blötlägger innan gnugget.
Snääälla lägg upp en instruktionsfilm där Du putsar Din gigantiska Plopp försiktigt med en jätteliten topz!!! :D
Sorry, det går inte.. Brukar nämligen dyka ner till 1190 meter (safe'ar lite) och gnugga med topz där nere och jag har dessvärre ingen kamera som pallar trycket! :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan hänga med ner med min Dweller som ögonvittne! Eller så tar jag Stålfisken och kikar på dig underifrån.. :cool:
 
Topp