• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyra klocka?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Finns en på blocket, du kan hyra en rolex kermit för bara 8k i månaden! Haha

Billigare på den här siten med Kermit ;)

http://borrowedtimewatches.com/

Screen Shot 2015-08-25 at 23.16.24.png
 

Oli

Omega
2-Faktor
Hade aldrig någonsin hyrt en klocka. Vad händer om man blir rånad på den under hyresperioden? ;)
 

SSL

Audemars
Kan tänka mig att nån med inte så stor plånbok vill ha en fet RolleRolex på sitt bröllop. Perfekt ju.
 

Dr666

Omega
Känns spontant som en tämligen otroligt dålig idé-som tidigare talare har gjort gällande vore det väldans förargligt ifall ngn olycka sker& en ding uppkommer...Svårt att tänka mig att ens drullehemförsäkring har lust att täcka detta, inte minst då du själv inte är den faktiska ägaren av klockan oavsett Rolex, Breitling el hemska tanke en Officine Panerai
Dock kan jag gladeligen erkänna att om en av ens bästa vänner önskar låna en av mina klockor för en begivenhet såsom bröllop eller snarlikt så skulle jag tveklöst ställa upp med valfri modell- men inte tusan kräva cash för denna tjänst...
Tror inte jag är ensam att vilja agera på ett sådant sätt, eller vad säger ni?? Mvh
 
D

Deleted member 1154

Guest
Egentligen lånar vi väl allt ändå i vår korta tid på jorden

och faktorn pengar är ju jobbig i många aspekter, hade man kunnat låna en klocka på ett säkert smidigt sätt hade det varit kanon tycker jag. Men all reklam och media idag vill ju få en att tro att känslan av att äga är grejen grejen, men egentligen är det ju prylen i sig man vill ha. tänk alla klockor som just denna sekund ligger oanvända i ett bankfack eller byrålåda som inte används.



haven't ever really found a place that I call home
I never stick around quite long enough to make it
I apologize once again I'm not in love
But it's not as if I mind
that your heart ain't exactly breaking

It's just a thought, only a thought

But if my life is for rent and I don't learn to buy
Well I deserve nothing more than I get
Cos nothing I have is truly mine
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen lånar vi väl allt ändå i vår korta tid på jorden

och faktorn pengar är ju jobbig i många aspekter, hade man kunnat låna en klocka på ett säkert smidigt sätt hade det varit kanon tycker jag. Men all reklam och media idag vill ju få en att tro att känslan av att äga är grejen grejen, men egentligen är det ju prylen i sig man vill ha. tänk alla klockor som just denna sekund ligger oanvända i ett bankfack eller byrålåda som inte används.



haven't ever really found a place that I call home
I never stick around quite long enough to make it
I apologize once again I'm not in love
But it's not as if I mind
that your heart ain't exactly breaking

It's just a thought, only a thought

But if my life is for rent and I don't learn to buy
Well I deserve nothing more than I get
Cos nothing I have is truly mine
Intressant vinkel, men lite för djupt för mig ikväll :cigar:
Är inte grejen för de flesta med att äga en lyxklocka är att visa för andra och en själv att man har det så gott ställt att man har råd. Skulle vilken låginkomstintagare som helst kunna billigt hyra och sporta en lyxklocka så försvinner mycket av charmen.
 
Topp