• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

larsbeg

Panerai
Att den verkar tåla en del pisk råder icke nåe tvivel om men, ursäkta en oinvigd, hur är den att bära? Funderar på byta beater.
 

jabla

Sarlacc
Den fick rulla runt i småfuktigt grus hela natten...

WP_20170616_11_07_18_Rich (2).jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Efter en dryg timme i svavelsyran och en halv i vatten blev resultatet...

WP_20170616_19_39_15_Rich (2).jpg


mörknade nästan till Titan-ton.

WP_20170616_19_39_27_Rich (2).jpg


Härlig yta hursomhaver. :)
Hade jag bott i Sverige så hade jag donerat i G-shock till ditt förfogande för att se hur den tål samma behandling. Vore intressant att se :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ligger här och funderar över hur ytan under bezeln ser ut. Den är väl i det närmaste oprövad eftersom bezeln sitter där och skyddar den. Vad tänker du dig för prov där egentligen?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Med stor risk för att verka korkad måste jag fråga. Är stållänken till en Victorinox I.N.O.X ihop satt med sprintar eller skruvar? Kunde ha svurit på att det såg ut som skruvspår i ena änden men pilarna på insidan av länken antyder helt klart sprintar.
IMG_3331.JPG
IMG_3332.JPG
 

jabla

Sarlacc
Sprintarna brukar vara dubbelvikta av halvrunt stål med ett litet huvud i den vikta änden och då ser det ut som ett skruvspår i den andra, trycks ut från sidan med "skruvspår".
Har dock ingen länk till min Inox men så är det på andra märken.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Ska de alltså tryckas ut i pilens riktning när man ska ta ut en sprint och tvärtom när den ska tillbaka?
 
Topp