• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ibland måste det bli lite dirty - UNBOXING (typ)

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, igår kväll så satt man hemma på torpet i god ro och täljde trägubbar och rökte pipa när det small till i telefaxen. Och visst var det en av mina klockkranar som faxade över bilder på något jag bara måste ha....

...jag ringde upp honom direkt och fick rossliga instruktioner att infinna mig i Slakthusområdet på "det vanliga stället" nu på morgonen. Sagt och gjort, efter en sömnlös natt var det för några timmar sedan dags att ta tjålburken ner till slaktis för ännu en smutsig vintagedeal...

I framsätet, på bästa svartabörshajmanér, hoppade han på utsatt klockslag in, klockkranen. Med sig hade han den sedvanliga sportbagen med godis och tillbehör. Raskt började han hala upp det ena uret efter det andra. Till slut utbrast jag:

"Stopp min vän! Undan med skräpet. Fram med Denke's karamell!"

Sen gick det fort...ut med klockkranen ur bilen och fullt spett hem....och här har vi den...karamellen:


En härlig Enicar Sherpa Guide i precis lagom mögligt skick...




Självklart på rasslig originallänk...




Handledsskott som sig bör...



Nu ska jag bara konsultera arkiven och se så att allt är korrekt. Det känns som om allt sitter som det ska...och det är ju aldrig fel med en smutsig vintagefix! :)
 

Mr Chance

Kalmar
En Sherpa har länge funnits med men alltid fallit på att jag tycker priserna ofta är för höga i förhållande till klockan. Jag menar alltså inte att klockan inte är värd priset, bara att jag kanske inte är villig att betala det ;)

Hursom, grymt cool. Grattis!
 

Sond

Patek
Fin! Jag gillar verkligen datumvisare och särkilt när de har en röd halvmåne som pekare. Höll jag på att skriva... Sedan såg jag att pekaren inte är en datumvisare utan..? Är det GMT visaren?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
feck-nice... o mycket kul skrivet!!!

finns såå mycket smutt därute... dumt nog har jag själv just släppt en riktig dyrgrip/pärla för att testa en ny strategi, ...sälj först o köp sen...:) men nu gäller det att hålla "the golden squirrel of distraction" borta o fokusera på att hålla i pengarna tills rätt objekt av rätt modell dyker upp... ...inte min starka sida...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fin! Jag gillar verkligen datumvisare och särkilt när de har en röd halvmåne som pekare. Höll jag på att skriva... Sedan såg jag att pekaren inte är en datumvisare utan..? Är det GMT visaren?


skalan den pekar på går mellan ett och 24... indelat i en ljus och en mörk halva... ...så - its anybody's guess really... :confused:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
feck-nice... o mycket kul skrivet!!!

finns såå mycket smutt därute... dumt nog har jag själv just släppt en riktig dyrgrip/pärla för att testa en ny strategi, ...sälj först o köp sen...:) men nu gäller det att hålla "the golden squirrel of distraction" borta o fokusera på att hålla i pengarna tills rätt objekt av rätt modell dyker upp... ...inte min starka sida...
Vad har du nu sålt?

Edit, såg vad det var nu...

Trevligt mögel Denke!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Enicar is da shit!, det nya svarta, det som alla vill ha nu när GMT-hypen bara återfinns som säljannonser. Grattis!
 
Topp