• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera klockan, suddig bild

doc.

Breitling
Hej! Ny på forumet och hoppas att det ska gå bra med den här typen av inlägg.
Har under de senaste dagarna blivit förälskad i en klocka som jag har sett på bild. Tyvärr är denna bild i låg upplösning och som total klocknovis kan jag omöjligt avgöra vad det står på tavlan.
Något i mig säger dock att detta tyvärr kan vara en kinaklocka då bilden används som reklambild för ett metallarmband på diverse kinasidor när jag använder bildsökningsfunktionen på google.

Tänkte därför testa här och höra om någon känner igen klockan och kan ge mig det goda beskedet att det inte är en kinaklocka (+ att den ej är alltför dyr haha)

Tacksam för all hjälp!
 

Bilagor

  • 16830263_10158743710945497_312974894_n.jpg
    16830263_10158743710945497_312974894_n.jpg
    63.5 KB · Visningar: 424

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Som sagt en Sjöö Sandström. Inte många exemplar gjordes och kan vara relativt svår att få tag på därav, listpriset var 148 700:- SEK
 

doc.

Breitling
Ni är underbara! Stort tack! Tyvärr BETYDLIGT utanför min prisnivå. Finns det något prisvärt i liknande utförande för under 5-6000kr?
Corniche Heritage 40 ser fin ut men har förstått att det enbart är utseendet man betalar för där med quartzverket.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Royal capital finns ju i en stålvariant också, fast kostar en slant.

Vad var det som tilltalade dig just på den modellen?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hej! Ny på forumet och hoppas att det ska gå bra med den här typen av inlägg.
Har under de senaste dagarna blivit förälskad i en klocka som jag har sett på bild. Tyvärr är denna bild i låg upplösning och som total klocknovis kan jag omöjligt avgöra vad det står på tavlan.
Något i mig säger dock att detta tyvärr kan vara en kinaklocka då bilden används som reklambild för ett metallarmband på diverse kinasidor när jag använder bildsökningsfunktionen på google.

Tänkte därför testa här och höra om någon känner igen klockan och kan ge mig det goda beskedet att det inte är en kinaklocka (+ att den ej är alltför dyr haha)

Tacksam för all hjälp!
Som @Strindberg och @mglaum skriver, SS Royal Capital i 18k. Gjordes endast 30 exemplar. Mycket trevlig klocka!:)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Denna dök upp i mitt flöde. Vet inget om kvalitet och verk men den är lik Royal Capital.
Screenshot_20170223-173838.png

Kanske finns med vit tavla?
 
Topp