Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Identifiera min Omega?

Diskussion i 'Vintage' startad av Boothroyd, 23 juli 2015.

1. Boothroyd
    Trådstartare

Boothroyd Torpare

Hejsan, min första tråd här inne!

Iallafall, var på middag hos farföräldrarna tidigare idag, och frarmor hade då hittat farfars gammla guldklocka han fått via jobbet för evigheter sen.
    Blev lite lagom paff då jag såg att det var en Omega Seamaster (som jag drömt om länge). Har nu gjort en tripp till lokala urmakaren och bytt bateri + slängt på ett nytt läderarmband och klockan är som ny bortsett från lite repor på glaset.

Men min nyfikenhet sträcker sig ganska långt då jag vill veta exakt vad det är jag har på händerna. Min tanke var om det var en Seamaster 600, men har googlat lite och ännu inte lyckats hitta just min klocka.

Någon här inne som sitter på mer info än mig? Uppskattar all hjälp och info jag kan få =)

// Oskar.

eriksson850 och Jens gillar detta.
  2. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Hej och välkommen.

Vad du har där är en Omega Seamaster Quartz(batteridriven) från 1980-talet, den är dock inte i solid guld.
    Referensnummret kan jag tyvärr inte på denna.

3. Empa

Empa Friends of KS

Hej Oskar, har du möjlighet att öppna boetten och se vad det står för referensnummer i boettlocket så blir det lättare att få fram information.

4. Boothroyd
    Trådstartare

Boothroyd Torpare

Tack så mycket!

Omega 1342 kunde jag hitta.

5. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Ja det är urverket som brukar sitta i bland annat ref:196.0160 som är mycket lik din.

6. Boothroyd
    Trådstartare

Boothroyd Torpare

Kan det vara 196 0079 ni fiskar efter? (Inget som ringde en klocka hos mig först)

7. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Stod det 196 0079 på insidan av boettlocket?

8. Boothroyd
    Trådstartare

Boothroyd Torpare

Yes. (Om jag inte blivit helt blind och läst fel)

9. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Då är det en sån du sitter på :)

Om du vill putsa upp glaset lite så polare det med lite whitening tandkräm och bomull.

Aurum gillar detta.
  10. Boothroyd
    Trådstartare

Boothroyd Torpare

Gött mos!
    Tackar och bockar för hjälpen! =)

cjperry gillar detta.
  11. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Det är quartz verket

12. Onsite24

Onsite24 Torpare

13. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ärligt talat. Lägg av med ditt jävla spammande, skitar ner ett annars fint forum. :rage:

CaptainOats och eriksson850 gillar detta.
  14. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Spännande bump på en tråd. Roligt att det enbart konstaterades vad jag egentligen skrivit.
    :woot:
    Egentligen borde det behövas 20 gilla för att få posta i köp @ sälj då man faktiskt måste skriva något intelligent kontra mot turbo posta!
    Eller vad tror du @yonsson ?