• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info on gammal kronograf Japan Citizen

JeppeT

Breitling
Undrar lite om ålder och möjlighet att laga denna. Går inte och de 2 urmakare jag brukar lämna mina äldre grejer till vill inte arbeta med kronografer ö h t. Köpt på
Loppis i Bolivia för 30
År sedan. Inte fungerat på 20 år. Saknar båda krono-knapparna. Inget jättevärde i den, en service kommer kosta x 3 dess värde,
Men är ändå beredd att se om det går. Vet dock ej vars jag ska börja höra mig för. Har någon här ngn mer info så hojta till!


Med vänlig hälsning, Jesper
IMG_8759.jpeg
IMG_8757.jpeg
IMG_8758.jpeg
 

Exxet

Rolex
Undrar lite om ålder och möjlighet att laga denna. Går inte och de 2 urmakare jag brukar lämna mina äldre grejer till vill inte arbeta med kronografer ö h t. Köpt på
Loppis i Bolivia för 30
År sedan. Inte fungerat på 20 år. Saknar båda krono-knapparna. Inget jättevärde i den, en service kommer kosta x 3 dess värde,
Men är ändå beredd att se om det går. Vet dock ej vars jag ska börja höra mig för. Har någon här ngn mer info så hojta till!


Med vänlig hälsning, Jesper
IMG_8759.jpeg
IMG_8757.jpeg
IMG_8758.jpeg
Prova i Vintage-avdelningen, blir nog mer svar där, men lite info kan du få nu: Citizen 67-9178 a k a The White Spaceman från -74,
sitter ett 8110a verk i den, vanligt i Citizen chronos från den tiden, och vill man inte reparera verket så är det nog inte så svårt att
hitta ett fungerande dito på nätet (t.ex. Ebay)
Kul klocka i vilket fall som helst, och lite ovanlig.
 

JeppeT

Breitling
Prova i Vintage-avdelningen, blir nog mer svar där, men lite info kan du få nu: Citizen 67-9178 a k a The White Spaceman från -74,
sitter ett 8110a verk i den, vanligt i Citizen chronos från den tiden, och vill man inte reparera verket så är det nog inte så svårt att
hitta ett fungerande dito på nätet (t.ex. Ebay)
Kul klocka i vilket fall som helst, och lite ovanlig.
Tack !!👍
 
Topp