• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg 1000 - firar med ny klocka...

St Maxime

KS Explorers Club
Stort grattis till klockan (och 1000 inlägg)! Otroligt härlig tavla, sen måste man ju bara älska alla anledningar som finns att köpa ny klocka:)

Trevlig kväll allihop!
 

clundquist

Breitling
Jag är ju inget vidare på att skriva långa recensioner - ska inte ens ge mig på detta. Men tänker ändå att inlägg 1000 bäst firas med en ny klocka på armen. Så - här är 1000-inläggs-klockan; Rolex Datejust 41. Faktum är att jag ägt en tidigare - då en vit. Vi fann aldrig varandra riktigt, var en mognadsfas samt att den vita tavlan för mig var lite för platt. Nytt försök nu och på något sätt känns allt mycket bättre. Kanske, kanske sitter en blå tavla monterad inom kort. Någonting som jag alltid gillat med Datejust är att den funkar så bra som vardagsklocka, och att slitage klär den. Klockan ska jag ha vid sidan om C-Daytonan och 16710 - detta blir ingen beater men jag ska tänja på gränserna liiite mer med denna. Man kan säkert få samma kvalitet i en Omega - har flera stycken. Det jag betalar för i en Rolex är den högst personliga och psykologiska känslan i att en Rolex kommer att åldras med en värdighet som få andra märken klarar av. Min personliga åsikt alltså...

Så, som många andra tackar jag för ett bra forum med en satans massa kunskap.

Dj41.jpg


Data
Referens 126334
Tavla Rhodium
Diameter 41 mm
Kaliber 3235
Kraftreserv 70h

Riktigt läcker klocka, letar själv nu efter en likadan :)
 
Topp