• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg #10000 !!! TÄVLING! #VINNARE ANNONSERAS NU!!!!!#

max

Dancing Queen
Knät skrev:
Vilket inlägg var nr 10000 undrar jag lite snabbt?? För det som är numrerat 10000 av forumet självt är det andra inlägget här: https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=966 (kolla länken när man trycker citera eller rapportera..)
Oja, visst fasiken "fuskade" jag och gissade inte..
Så går det när man fuskar :p
Precis som i alla databaser så får varje ny post ett nytt id, dvs raderade och posts i admindelen kommer att ha ett eget id och ränka up själva databasvärdet(det värdet du ser när du håller över citera eller rapportera) medans forumets räknare av posts endast räknar inlägg som finns kvar och som finns i den publika delen. Eventuellt räknas admindelar in, inte helt säker men raderade räknas iaf inte. Därför är databasvärdet och "antalet posts" inte samma sak.
 

Knät

Cartier
Ah.. Det är ju klart..

Försökte alltså inte frånta dig äran på något sätt.. Jag bara funderade lite på hur Denke & Co hade räknat..
 

max

Dancing Queen
Knät skrev:
Ah.. Det är ju klart..

Försökte alltså inte frånta dig äran på något sätt.. Jag bara funderade lite på hur Denke & Co hade räknat..

hehe förstår det, är lite rörigt det där och jag har klurat på samma sak förr! Alltid bra att fråga!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
max har helt rätt angående hur jag tagit reda på post nr 10 000.
Jag har helt enkelt tittat direkt i SQL-databasen för att få fram korrekt nummer, och medlem. :)

Gratulerar!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
Ah.. Det är ju klart..

Försökte alltså inte frånta dig äran på något sätt.. Jag bara funderade lite på hur Denke & Co hade räknat..

Du kan räkna med att vi alltid räknar rätt! :mrgreen:
 

max

Dancing Queen
Woooah tacks så mycket för bandet!!

Kass bild men blev finfint!

Vinstband.jpg
 

max

Dancing Queen
Jo tackar! Gillar min lilla guinand, forumets lilla slampa som legat runt med de flesta men nu är hon hemma hos nån som förstår att älska henne :lol:

Lite fler kassa ipad-bilder
guinand_001.jpg

guinand_002.jpg


En bild från tidigare ävare, tyvärr fick jag inte med några band så det på bilden är för alltid förlorat :cry:
guinand_003.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tyckte det var något bekant över "henne"... :lol: ...men hos mig har hon inte varit på visit! Riktigt fin kronograf...
 
Topp