• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte min första Zenith...

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
inte heller min första El Primero.

Men,

har möblerat om lite i lådan vilket gjorde utrymme för att skaffa dels Gilt 1675an & även en lite mer udda pjäs i form av denna Zenith El Primero Chronomaster.
Uret är i stort sett obrukat och kom till mig med plasten kvar.
Inuti guldklimpen huserar ett cal 400 El Primero verk som utan tvivel är ett utav världens mest älskade kronograf verk.
Boetten mäter in på 40mm och är ca 11mm tjock, vikten väger in till precis över 110g vilket ger den en lite mer solid känsla än stålarna som på läder känns lite väl lätta.
Klockan kom på ett svar Zenith aligator band men det föll mig inte i smaken utan jag flyttade över spännet som även det är i 18k till ett chockladmocka som i mina ögon göra den porslins vita tavlan mer liv.
Tavlan framhävs väl av det kupade safirglaset med dubbel antireflex behandling och känslan är att man kan peta på visarna när man tittar på glaset.

Nog med tjat.

Den trivs väl med den andra nykomlingen.

Fota mer i dagsljus är morgondagens bestyr.

IMG_1461.JPG
IMG_1474.JPG
IMG_1476.JPG
IMG_1477.JPG
IMG_1479.JPG
image1.JPG
image2.JPG
IMG_1466.JPG
IMG_1467.JPG
IMG_1469.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fet gentlemannaklocka! Härligt understated även om den är i guld. Bra att de skippade den overksamma lyspastan. Snyggare utan! Låter som en bra storlek också.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
En mycket vacker klocka!

är "no 156" serienummer och vet du i så fall hur många som tillverkades, eller står det för något annat?
 

Apansson

Torpare
Åh, vad vacker. Är absolut inget fan av varken kronografer eller vita tavlor som herrskapet på forumet kanske vet vid det här laget, men det där...det där är fint. Riktigt fint.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Oj, såg riktigt fin ut. Grattis! Inget jag sett förut, men ser som sagt väldigt gentlemannamässig ut. Moget och otippat val! Du kanske kommer sluta med att sitta nöjd med en elegant Calatrava :)
 
Topp