• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC i vännens byrålåda. Vad är det för en?

Calle med C

Panerai
Det var inte för att näbba som jag skrev det :) Sen har jag sett både 36mm och 37mm, men 9 av 10 skriver 37 så därav att jag gjorde det.
Men vi har ju faktiskt facit tillgängligt i tråden om @MariaE tar med ett skjutmått nästa gång :)

Jag retas bara. Jag har aldrig hört om 37 mm. EPSA tillverkade SC-boetter i 36 mm och 42 mm. Jag ställer mig tveksam till om IWC plussade på 1 mm. :)

Jag ska absolut ta med skjutmått nästa gång. Fick ett sms nyss om att inre vridring fungerade utmärkt. :)
Ska se om jag kan smita förbi med skjutmått i dagarna.

Kul att höra! Det gör en hel del för värdet!
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Ball klocka, Länken var inte helt i min smak.
Men dock så var boettlocket med ubåten magiskt! Gratulerar till att springa på en läcker vintage hos din kompis =)
 
Alltså, vilket jäkla fynd. Det är så galet att en klocka av denna dignitet kan få ligga i en byrålåda och "glömmas bort" för att sedan "ojdå, den här klockan hade jag glömt att jag hade" typ. Fantastiskt!!

Billigaste på Chrono24 ligger på ca 192 000 kr.
 
Topp