• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Porsche!

Skybolt

Omega
Hej
Har en IWC som har stannat och skulle behöva hjälp med service av någon som kan hjälpa mig med det.

Har haft en urmakare som dömt ut klockan pga att den är dränkt och alldeles igenärgad/rostig. (Tror han ville komma åt den billigt) När jag öppnar upp klockan ser den som ”ny”. Därför skulle jag vilja hitta nån som kan IWC och vill hjälpa till mot betalning givetvis.
4F13A52C-B180-4398-ADE5-E9FA8C793C9F.jpeg
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Har en IWC som har stannat och skulle behöva hjälp med service av någon som kan hjälpa mig med det.

Har haft en urmakare som dömt ut klockan pga att den är dränkt och alldeles igenärgad/rostig. (Tror han ville komma åt den billigt) När jag öppnar upp klockan ser den som ”ny”. Därför skulle jag vilja hitta nån som kan IWC och vill hjälpa till mot betalning givetvis.
4F13A52C-B180-4398-ADE5-E9FA8C793C9F.jpeg

Trevlig klocka, bild på tavelsidan?
Generellt är det betydligt svårare att hitta någon som har delar till tidtagare än armbandsur.
 

Skybolt

Omega
B70CCBBC-9196-4C6A-A9EB-67B9C241DCBA.jpeg
C78B7975-4D67-4C5E-9287-ADA585BD797F.jpeg
Det är en c790 verk i.
en vanligt armbandsur kronograf.
Såhär ser den ut komplett tog bort de övre delarna för att se ner i klockam om den var rutten eller ej :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
B70CCBBC-9196-4C6A-A9EB-67B9C241DCBA.jpeg
C78B7975-4D67-4C5E-9287-ADA585BD797F.jpeg
Det är en c790 verk i.
en vanligt armbandsur kronograf.
Såhär ser den ut komplett tog bort de övre delarna för att se ner i klockam om den var rutten eller ej :)
Om det inte är några större skillnader mot ett vanligt 7750 så ska nog en fristående urmakare kunna hjälpa dig utan större problem. Abc klockor och farfars klocka finns i Stockholm och borde kunna lösa det isf. Håller med föregående om att inte skruva i den själv om du inte vet vad du gör, och ta inte med fingrarna på verkdelarna.

Lycka till och hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig.
 
Topp