• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger le coultre webbshop

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Visste ni om att man kan köpa jaeger le coultre på webben direkt från deras hemsida. Där står till och med svenska priser. Sånt har jag aldrig sett tidigare hos någon annan premium tillverkare. Jag tycker det är jättebra, ett plus i kanten för JLC och jag tycker fler märken borde ta efter det. Vissa kanske tycker det är fel väg för premium tillverkare men det ger ju tillverkaren större kontroll, köpare som kanske står och överväger gråhandlare kanske hellre köper direkt från källan då det är lika tillgängligt, lite dyrare men tryggare.

Det kanske är old news och jag kanske bara yrar men kl är ju för tusan 0545....
 

JayJay

Rolex
På ett sätt är det ju bra då vem som helst kan handla tryggt utan att behöva resa. Dock blir på sikt möjligheten till prut mer begränsad om tillverkarna styr hela kedjan... är redan väl utbrett bland annan lyxkonsumtion.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det är grymt, vad gäller prissättningen så kan jag inte JLCs AD priser men de andra märkena som har samma grej typ Sinn, Nomos etc har billigare priser i webbshoppen än svensk AD.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
AD sänker priset om tillverkaren sänker sitt, sämre marginal för AD:n vilket är lite tråkigt. Men lägre pris för slutkonsumenten, oss, är bra :)

Doxa kränger också från sin sida har jag för mig. Om man vill kalla dem Premium eller ej lämnar jag osagt!
 
Sett ur en ADs synvinkel tycker jag att nog de har rätt att gnälla om tillverkaren säljer billigare på sin egen hemsida...


Kan bara hålla med till 100 %. Om någon av mina leverantörer hade börjat sälja sina varor direkt till konsument och dessutom billigare än vad jag klarat av med mina marginaler. Då hade jag omedelbart slutat handla av den grossisten. Tror att på sikt skadar det bara JLC då ingen vill sälja deras produkter till slut.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med till 100 %. Om någon av mina leverantörer hade börjat sälja sina varor direkt till konsument och dessutom billigare än vad jag klarat av med mina marginaler. Då hade jag omedelbart slutat handla av den grossisten. Tror att på sikt skadar det bara JLC då ingen vill sälja deras produkter till slut.


Fast dem säljer ju inte billigare än vad du kan pruta hos vilken AD som helst så det stämmer ju inte riktigt.
 

BME

Cartier
Frågan är hur andra sk premiummärken väljer att göra.
Flera skriver("skryter"?) ju på deras hemsida att inget säljs online tex Rolex har detta på sin hemsida:
"Rolex does not sell watches directly from the Website and cannot ensure the authenticity of watches sold online"

Personligen känns det väl som man tappar känslan lite via en webshop visst man kan gå o titta på klockorna i butik, känna o klämma sen gå hem o beställa online för eventuellt en något mindre peng.
Känns som en tråkig väg att gå dock och jag ser framför mig samma utveckling som elektronikbranchen på sikt vilket jag iaf inte ser som något positivt öht...
Vill man prompt handla online finns det ju nya ur att köpa på ex chrono24 mfl...
 

hollow123

Rolex
Antar att klockbranschen som så många andra branscher har sk. riktpriser.
Vore väldigt skumt om Jaeger väljer att lägga sig under de sk. riktpriserna...
Reverso-jlc-2708410.png


Reverso Grande Taille Ref: 2708410
Kostar hos Jaeger 55 500:-
Uret.se: 44 995:-rek pris: 53 000:-
Nymans ur (enligt webben): 53 000:-
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Antar att klockbranschen som så många andra branscher har sk. riktpriser.
Vore väldigt skumt om Jaeger väljer att lägga sig under de sk. riktpriserna...

Reverso Grande Taille Ref: 2708410
Kostar hos Jaeger 55 500:-
Uret.se: 44 995:-rek pris: 53 000:-
Nymans ur (enligt webben): 53 000:-

Det beror ju på vilken valuta det handlar om.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Frågan är hur andra sk premiummärken väljer att göra.
Flera skriver("skryter"?) ju på deras hemsida att inget säljs online tex Rolex har detta på sin hemsida:
"Rolex does not sell watches directly from the Website and cannot ensure the authenticity of watches sold online"

Personligen känns det väl som man tappar känslan lite via en webshop visst man kan gå o titta på klockorna i butik, känna o klämma sen gå hem o beställa online för eventuellt en något mindre peng.
Känns som en tråkig väg att gå dock och jag ser framför mig samma utveckling som elektronikbranchen på sikt vilket jag iaf inte ser som något positivt öht...
Vill man prompt handla online finns det ju nya ur att köpa på ex chrono24 mfl...


Håller med dig helt. Halva grejen är ju känslan av att få handla i en fin butik med bra service. Hur tråkigt vore det inte att trycka "Lägg till i varukorg" på en Rolex...
 

Isodor

Audemars
Jaeger's priser följer AD priser och de är tom före med prishöjningar. Dvs de sköter det korrekt..
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Givetvis. Men att man kan få ner priserna genom att köpa klockan utomlands/med annan valuta är ingen nyhet. Dock visade jaeger priserna i sek så utgick från det vilket kanske är mest relevant gällande en prisjämförelse?


Jo men Jaeger är bara en av flera tillverkare som använder webbshop och som jag tidigare skrev så är det för mig som svensk billigare att köpa en från deras hemsida än att knata ner till närmsta AD då Euron e så låg. Va det jag menade.
 
Topp