• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på det perfekta natobandet.

Alexanderski

Breitling
Måste säga att det tog ett tag att fastna för natoband, men törs nästan säga att sen jag provade Phoenix så är jag frälst. Banden i sig är väldigt tunna och kan "släppa" lite fort kan man tycka men ack det är som ett par gamla gympaskor som man vägrar slänga. Sitter som korvskinn efter cirka en vecka på armen, så tacksam att jag provat. 🙏🙏🙏
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
För er som gillar riktigt tunna band kan jag rekommendera detta https://www.lagium.com.se/shop/product/armband?tm=butik
Visserligen inte ett NATO, men bara 0,5 mm tjockt. Inte så fladdrigt trots tunnheten samt med riktigt fin textur.
20220406_163753-.jpg
20220406_163931-.jpg
20220406_164554-.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nån som vet var jag kan få tag i ett band liknande detta?

WB variant är alldeles för tjockt
F7036495-237E-472D-9CAA-6D64A0341B45.jpeg
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Söker ett single pass nato i gummi såsom länken nedan:

Förvisso finns också Zuludiver 328, men den är inte single pass.

Skulle uppskatta tips! Tack på förhand.
 

Klockenthusaist

Breitling
Söker ett single pass nato i gummi såsom länken nedan:

Förvisso finns också Zuludiver 328, men den är inte single pass.

Skulle uppskatta tips! Tack på förhand.
Du kan göra den till singel (jag vrukar göra den till singel när jag snvändet vissa klockor (koppla bort stiftet där underdelen börjar sen tar du underdelens stål och klickar in, kan skicka bild om du vill för att underlätta för dig.
 

Klockenthusaist

Breitling
Du kan göra den till singel (jag vrukar göra den till singel när jag snvändet vissa klockor (koppla bort stiftet där underdelen börjar sen tar du underdelens stål och klickar in, kan skicka bild om du vill för att underlätta för dig.
Under delen ena del har typ L stål ta bort den sen tar du underdelens stål läng bort som ser platt (minus och klickar på den där L delen har varit
 
Topp