• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Scipio

Patek
2-Faktor
Man bör alltid söka först.

Men eftersom att du skrev, "ser ut att bära". Så var du inte säker, jag hoppades på att göra dig säkrare på din sak, att det är en Daytona.
Förmodligen heller inte från 90-talet. Då det ser ut att vara en 116520 som producerades 2000-2016-ish.
Nej jag var inte säker. Synd att det inte var modellen med zenithverket i för det är den enda som jag själv tycker är fin med de tunnare indexen, men det viktigaste är att Svennis är glad åt sin. Nu är han sjuk så vi får hoppas allt går bra. Om man gör sin sökning och sen inte lägger in sitt inlägg faller mycket här på KS i glömska för alla är inte bra på att söka bakåt.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Carl Johan Merner med Hublot och en riktigt fin Barbour. (Skärmdump från SVT-dokumentären Arvet och den acceptabla orättvisan)
cjm1.png

cjm2.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Carl Johan Merner med Hublot och en riktigt fin Barbour. (Skärmdump från SVT-dokumentären Arvet och den acceptabla orättvisan)
cjm1.png

cjm2.png
Den ska jag titta på.
 

Jay B

Omega
Vilken är den mest oväntade kombinationen av en klocka på en svensk kändis? Tänker svensk kändis med otroligt dyr/uppseendeväckande klocka, eller rik svensk kändis med väldigt modest/billig klocka?
 

Putteman

Cartier
Tuff Kristersson ser ut att ha ngt annat än sin Certina eller?
2BF9A456-5183-4509-8DDA-59658E4E8F5C.jpeg
Jag förstår självklart att det sannolikt inte är någon slump att han kör Certina och inte något dyrare märke som riskerar att bli ifrågasatt.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite märkligt ändå att han ska behöva tänka så. Finns väl hur mycket vanligt folk som helst som har dyrare/finare klockor än Certina, då borde väl även en högt uppsatt politiker (och statsminister) kunna ha det?

Det kan såklart vara så att han helt enkelt skaffat Certinan för att det är den klockan han vill ha, bra isf. Men känslan är att det är mer "politik" bakom det valet ändå.
 

Joengse

Breitling
2-Faktor
Emil Persson kan bära de 9 Certina som han vunnit i år samtidigt. Han har fått en för varje seger i Ski Classics. Jag vet inte om han fler från hans tidigare segrar

139211219-MOC00136.jpg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Jag förstår självklart att det sannolikt inte är någon slump att han kör Certina och inte något dyrare märke som riskerar att bli ifrågasatt.

Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite märkligt ändå att han ska behöva tänka så. Finns väl hur mycket vanligt folk som helst som har dyrare/finare klockor än Certina, då borde väl även en högt uppsatt politiker (och statsminister) kunna ha det?

Det kan såklart vara så att han helt enkelt skaffat Certinan för att det är den klockan han vill ha, bra isf. Men känslan är att det är mer "politik" bakom det valet ändå.
Johan Pehrson kör väl nån ganska fet Bratte? Inte hört några upprörda röster i det fallet.
 
Topp