• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka Max 10000

Sundqvist

Breitling
Hej! Jag behöver hjälp med mitt klockköp. Vill ha en lite bättre automatisk klocka för mellan 5 och 10000. Har kollat en del på certina ds action diver men då jag är relativt okunnig så tar jag gärna emot så mycket tips som det går!
Är ute efter en ny dykarmodell som ni som är mer kunniga än mig kan föreslå!

Tacksam för hjälp!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Är du öppen för att köpa begagnat? I så fall är en Omega Seamaster ett bra val.

En 2254
2254-50_4.jpg


Omega-Seamaster-2531.jpg
 

MickeJ

Panerai
Om du köper begagnat så får du en Sinn U1 eller en Longines Legend Diver för de pengarna. Båda är trevliga klockor, om än väldigt olika :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient 300 m (eftersom det har blivit mitt signum att pusha för orient :p )
Heliumtät samt diverse andra ISO certifieringar för dykare.

För tillfället har creation watches den nedsatt till cirka 7000 kr från 12000 kr
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Hade nog letat efter en begagnad men fin omega seamaster eller kört på en ny Oris Aquis, ser för läcker ut på bilden ovan! Eller så köper du en Seiko SKX007 och sparar slantarna till en dyrare pjäs :)
 

Boris Balkan

Fark you!
Hej! Jag behöver hjälp med mitt klockköp. Vill ha en lite bättre automatisk klocka för mellan 5 och 10000. Har kollat en del på certina ds action diver men då jag är relativt okunnig så tar jag gärna emot så mycket tips som det går!
Är ute efter en ny dykarmodell som ni som är mer kunniga än mig kan föreslå!

Tacksam för hjälp!

Köp ingen av de där SUB-hommagen/kopiorna som föreslagits (omega 2254 kan dock vara ett bra val). Fortsätt spara till klockan du egentligen vill ha.
 

fredtiger

Cartier
Breitlin superocean, Breitling Colt, Omega SMP, Longines legend diver, Sinn U1/EZM3. Detta är ett uppslag av trevliga dykare inom budget (begagnat alltså).
 
Topp