• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Vintage Tudor Big Block

Duddee

Cartier
2-Faktor
Hej alla!

Jag har länge sneglat på att försöka hitta en fin Tudor Big Block, gärna en 79180 som jag föredrar.

Jag ska till Milano nästa helg och har hittat ett exemplar där som jag tror kan passa bra. Klockan ska vara i original med Rolexkrona och länk. Är det något som jag bör kontrollera? Jag har aldrig köpt någon vintage Tudor tidigare så jag ta gärna emot tips om att handla klockor i utlandet. Det borde väl finns ett vist utrymme för prutning?

Här har ni klockan som jag har spanat in: http://www.cmorologi.com/scheda.asp?id=46621
Det står att det är en 79180 men var inte referensen 94300 om klockan såldes 1980?

Tacksam för all form av respons :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Båda verkar finnas, iaf på chrono 24. Jag vet att det finns någon tråd om dessa modeller om du letar lite:)

Gillar dom också! Jag vill dock helst ha den svarta bezelen!
 
Topp