• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpte en Omega idag, fejk?

Vonlind

Panerai
Tjenare, köpte en Omega idag för en förfärligt liten peng. Självklart tvivlar jag starkt på om det är äkta vara. Den väger dock mycket, sekundvisaren flyter fint och alla funktioner fungerar utmärkt. vad tror ni? Mvh! ps. hade inte ställt in den korrekt när bilderna togs.
 

Bilagor

  • IMG_7638.JPG
    IMG_7638.JPG
    681.4 KB · Visningar: 1,526
  • IMG_7639.JPG
    IMG_7639.JPG
    766.7 KB · Visningar: 1,502
  • IMG_7640.JPG
    IMG_7640.JPG
    1.1 MB · Visningar: 1,496
  • IMG_7641.JPG
    IMG_7641.JPG
    1.1 MB · Visningar: 1,487
  • IMG_7642.JPG
    IMG_7642.JPG
    1 MB · Visningar: 1,465
  • IMG_7643.JPG
    IMG_7643.JPG
    1 MB · Visningar: 1,455
  • IMG_7644.JPG
    IMG_7644.JPG
    1,018.1 KB · Visningar: 1,439
  • IMG_7778.JPG
    IMG_7778.JPG
    554.7 KB · Visningar: 1,388

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Dessvärre har du gått på en nit...Vad betalade du?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag är ingen expert, men den ser onekligen suspekt ut. Siffrorna på bezeln ser väldigt stora ut, ska det inte vara sekundprickar även vid tiominutersmarkeringarna? Mer vet inte jag, men den ger ett konstigt helhetsintryck på mig. :roll:
Vad gav du för den och under vilka omständigheter?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spontant så känns finishen på stålet inte alls rätt, med lite för skarpa kantar. Ser ut som man "chuckat" (kört i diskmaskinen så den får någon form av matt beläggning, tänk gammal vitlökspress) hela klockan. Kan iofs vara bildkvaliten som spelar mig ett spratt...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Låset ser väldigt fyrkantigt ut, tim-plupparna ser plastiga ut, siffrorna på vridringen e för stora

=> lika äkta som Pamela Anderson's nassar...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Pengar i sjön...
... eller en donation till den organiserade brottsligheten...
...köper stulna bilar o mackar på underåriga vitryskor mycket?
 

Ninen79

Audemars
100% fejk! Jag har haft 5 st smp så jag vet precis hur dom ska se ut. Men för 300 kr så fattar man väl själv att det är en fejk man köper :lol:
 

RDFG

Cartier
Att den är fake är det ju ingen tvekan om men kände mig ändå tvungen att påpeka nedre texten på urtavlan. Den är ju 2-3 gånger så stor som den ska va? Eller är det synen som spökar....
 
C

China

Guest
NiklasArvid skrev:
Pengar i sjön...
... eller en donation till den organiserade brottsligheten...
...köper stulna bilar o mackar på underåriga vitryskor mycket?

Men vad f*n, bästa affären gör man väl alltid ur bagageluckan på någon Polonez parkerad utanför IKEA. :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Siffrorna på bezeln är ju riktade åt fel håll, helt emot bezelns form. :shock:
Varför köper man en klocka för 300kr om man redan från början misstänker att den är fake?
En beggad seamaster kostar ju minst 7000kr, så varför skulle man vilja sälja en för 300kr?
Lämna tillbaka den och säg att du inte vill ha den eftersom den är fake.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
yonsson skrev:
Siffrorna på bezeln är ju riktade åt fel håll, helt emot bezelns form. :shock:
Varför köper man en klocka för 300kr om man redan från början misstänker att den är fake?
En beggad seamaster kostar ju minst 7000kr, så varför skulle man vilja sälja en för 300kr?
Lämna tillbaka den och säg att du inte vill ha den eftersom den är fake.

Eller ge hela forumet ett glatt humör genom att köra en bashing? :lol:
 
Om nåt verkar vara för bra för att vara sant, så är.....

Eller?

Antar att du misstänkte att den var fake men var beträdd att offra 300pix för chansen att den var äkta....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är väl ingen som på allvar tror att han trodde den var äkta? Möjligen att han ville se om den var tillräckligt bra för att folk skulle tro på den..
 

Vonlind

Panerai
Jag antog direkt att den var falsk, men är ingen klock expert (än iallafall, vilket jag tydligt visat) haha, men för 300 kronor så tänkte jag bara... Tänk om, tänk om. Men vad förväntade jag mig? Det blir att slänga den och inom tid införskaffa den riktiga varan. Tack för hjälpen kära klock fanatiker! Någon som har en idé vad jag ska göra med den!? Något kul!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vonlind skrev:
Jag antog direkt att den var falsk, men är ingen klock expert (än iallafall, vilket jag tydligt visat) haha, men för 300 kronor så tänkte jag bara... Tänk om, tänk om. Men vad förväntade jag mig? Det blir att slänga den och inom tid införskaffa den riktiga varan. Tack för hjälpen kära klock fanatiker! Någon som har en idé vad jag ska göra med den!? Något kul!

Släng ut skiten på tradera men skriv tydligt att den inte är äkta. Med lite tur kanske du får tillbaka dina 300kr
Finns massa nötter på nätet ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Lage

Omega
Jag har flera gånger läst att heliumventilens nederkant ska ligga i linje med tiomarkeringen, så att ventilen alltså ligger ovanför tio, och att ventilen brukar vara centrerad över tio på kopior. Det har inte verkar troligt att alla kopior är så dåliga men här är det ju verkligen så. Stämmer ventilplaceringen generellt?
 
Topp