• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan vi diskutera 34mm och handledsstorlekar?

Lilavati

Cartier
2-Faktor
En annan som får mycket handledstid…
IMG_0522.jpeg

Stål och 38mm. Jag har samma model i 33mm guld som sitter kanon skönt, men givetvis inte är lika dominant som 38mm.
Det är bara att släppa sargen lite och bära det man gillar för tillfället 👌🏿😎
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
16,5 cm handled. Både 1501 och 2767 är 34mm. Mycket bra storlek, men som andra nämnt är lug-lug måttet helt avgörande.
Slänger in min gamla 168.022 som bevis. Den är ca36,5mm men har snarlikt lug-lug mått som de andra två.
IMG_9287.jpeg
IMG_9307.jpeg
IMG_8167.jpeg
Den senare ser dock sämre ut, både form och storlek.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Hallå! Moderator får flytta/radera detta om det redan diskuterats någonstans men jag lyckades inte hitta en tråd för det..

Ni som bär 34mm, vad har ni för storlek på handlederna och kör ni 34mm som dressklocka eller vardagsklocka? När tycker ni 34mm ser för litet ut?

Skicka gärna bild på just din!
34 är min sweespot! har tappat räkningen på hur många 34mm jag haft, 16cm arm

Obs, gäller "typ normala" klockor utan vridring (dykare med vridring behöver vara större, 36-37mm?) eller med intergrerad länk (typ AP RO, behöver vara mindre 31-32mm)

Lug-to-lug är också viktigt, över 42 blir lite stort för mig...
 

Edelvais

Breitling
Är på väg stt beställa en ny klocka som finns i både 34, 36 och 38 storlek, samma modell i övrigt. Valet verkar falla på 34 mm versionen.
Nu har jag 16,5 i handled och ganska platt men har klockor på 42 mm som jag bär utan problem visserligen. Har även 33 och nedåt 31, vintage men även nya 35mm..

Generellt trivs jag bäst i klockor av de mindre storlekarna har jag kommit fram till. Har aldrig känt det skulle påverka nåt särskilt annat område. Det är en märklig tanke att det skulle det.
Jag hänger inte med, vilket område?
Har aldrig känt det skulle påverka nåt särskilt annat område
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Grand seiko sbgx353. 34mm👌
3216A670-892B-43AE-92A1-954251419AE4.jpeg
65C70546-84CA-4EA8-9186-E25A0325E1F9.jpeg
Jag är lite motvalls... testade 347 och tyckte den var fantastiskt fin. Och bars perfekt. Men jag vill ha datum och bära den till vardags, då villhövs datum ;)
Jäkligt fin modell även utan datum förstås, men då blir det mer helgklocka för mig. Grattis till dig :)
 
  • Like
Reactions: C-J

AmirLV

Breitling
Haft svårt att bära upp min 34mm Tudor Prince. Även om jag gärna velat använda den mer får den inte wrist-time den förtjänar.

1717069821725.png
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Jag är lite motvalls... testade 347 och tyckte den var fantastiskt fin. Och bars perfekt. Men jag vill ha datum och bära den till vardags, då villhövs datum ;)
Jäkligt fin modell även utan datum förstås, men då blir det mer helgklocka för mig. Grattis till dig :)
Jag har den till vardags och ibland då saknar jag faktiskt datum😂
Men den är ju så grym så det går snabbt över ;)
 
Topp