• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans förhandsvisning av Klockkvalitén imorgon...

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu har budgivningen smygit igång på PN Daytona'n, ligger på 360k + 20% i köpavg... Ska bli kul att se vad den landar på i morgon
 

POO

Panerai
Var kommer den ifrån? Visste ägaren vad hen hade? Den ser ut att ha legat ett tag? Längesedan en service iaf.
Daytonan pratar jag om då.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vad tror du den landar på?
Vi frågade de på Kaplans, de hade svårt att säga, men de trodde den kunde dra iväg. Det var tydligen något speciellt med den (utöver den uppenbara faktumet att det är en PN) som gör att utländska köpare skulle kunna tänka sig att buda oxå

HOPPSAN - kollade nu igen, högsta bud ligger på 1,280,000 SEK + 20% avg.....

:greedy::greedy::greedy:
 

POO

Panerai
Vi frågade de på Kaplans, de hade svårt att säga, men de trodde den kunde dra iväg. Det var tydligen något speciellt med den (utöver den uppenbara faktumet att det är en PN) som gör att utländska köpare skulle kunna tänka sig att buda oxå

HOPPSAN - kollade nu igen, högsta bud ligger på 1,280,000 SEK + 20% avg.....

:greedy::greedy::greedy:

Vad var det speciella?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
SATAN vad det drog iväg, redan. Måste bara snabbt flika in att provisionen är 5% på överskjutande del av 500'. Oavsett, en jävla massa stålars.
Jag kommer inte ihåg allt men en sak var att 'Rolex', 'Cosmograph' och 'Oyster' stod under varandra. Tydligen ovanligt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
SATAN vad det drog iväg, redan. Måste bara snabbt flika in att provisionen är 5% på överskjutande del av 500'. Oavsett, en jävla massa stålars.
Jag kommer inte ihåg allt men en sak var att 'Rolex', 'Cosmograph' och 'Oyster' stod under varandra. Tydligen ovanligt.
A men då var ju provisionen mkt mer hanterbar, bara 139k
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Överlägset dyraste ur jag haft på handleden. Herrejösses. Borde bli uppmärksammat i klockvärlden, detta.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tittar då o då/ rel frekvent enl mig själv på kaplans, tycker ändå det är sällan man kan göra kap på kaplans, är det bara jag eller är jag för snål?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tittar då o då/ rel frekvent enl mig själv på kaplans, tycker ändå det är sällan man kan göra kap på kaplans, är det bara jag eller är jag för snål?
Så är det, men det kommer upp trevliga objekt man annars inte ser. Kap kan dock göras.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bara ta till sig o spendera mer:):happyhappy::bookworm::cigar:
Ha ha, precis! Tror man rätt sällan gör kap rent ekonomiskt på Kaplans, men de får ju ibland lite ovanligare objekt, om man nu är intresserad av det. Men som sagt, du hittar ju inte vanliga sportrollar där till vrakpriser direkt
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
SD Great White blev klubbad för 66,000 + provision. Helt ok pris antar jag. Blev lite sugen på den måste jag erkänna :arghh:
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag satt i salen. Mycket darr i luften när no 100 gick. Kul med budgivare på plats. Galna pengar!
 
Topp