• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Klockkvalité 19e maj 2018

Clemons

Rolex
2-Faktor

Polerad/nött tänker du då? Trodde ändå en matt tavla sprang iväg mer.

Bicchierini:
6 (1).jpg

Matt:
6.jpg
 

osc10

Panerai
2-Faktor
För mig var valet enkelt (eftersom det var jag som köpte 16800:n "Bicchierini Dial", givetvis något för dyrt, men va fan) Jag brukar köpa dyrt och sälja billigt, de e sedan gammalt :). Men jag är glad och nöjd ändå.
Jag har tidigare haft en 16750 med sned-nötta bandhorn och hade problem med det...
Ytterligare en bild för att jämföra de aktuella klockorna.
16800.jpg
168001.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
För mig var valet enkelt (eftersom det var jag som köpte 16800:n "Bicchierini Dial", givetvis något för dyrt, men va fan) Jag brukar köpa dyrt och sälja billigt, de e sedan gammalt :). Men jag är glad och nöjd ändå.
Jag har tidigare haft en 16750 med sned-nötta bandhorn och hade problem med det...
Ytterligare en bild för att jämföra de aktuella klockorna.
16800.jpg
168001.jpg
Kul grattis till ett bra köp. Tycker inte att den var för dyr med tanke på skicket. Kvalitet kostar!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
För mig var valet enkelt (eftersom det var jag som köpte 16800:n "Bicchierini Dial", givetvis något för dyrt, men va fan) Jag brukar köpa dyrt och sälja billigt, de e sedan gammalt :). Men jag är glad och nöjd ändå.
Jag har tidigare haft en 16750 med sned-nötta bandhorn och hade problem med det...
Ytterligare en bild för att jämföra de aktuella klockorna.
16800.jpg
168001.jpg

Den såg grym ut när man kollade närmare på den, reagera mest på priset :)

Grattis till klockan!!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Varför anger man inte bara det totala priset direkt när man budar? T.ex om du budar 10000 SEK så är det slutpriset och provisionen redan inräknad? Eller har jag missat något, borde väl vara mycket smidigare för budgivare än att behöva ha i åtanke att man själv måste lägga på 20% för att kunna se slutpriset framför sig?
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Varför anger man inte bara det totala priset direkt när man budar? T.ex om du budar 10000 SEK så är det slutpriset och provisionen redan inräknad? Eller har jag missat något, borde väl vara mycket smidigare för budgivare än att behöva ha i åtanke att man själv måste lägga på 20% för att kunna se slutpriset framför sig?
Skattemässiga regler gör att det sker på detta sätt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Varför anger man inte bara det totala priset direkt när man budar? T.ex om du budar 10000 SEK så är det slutpriset och provisionen redan inräknad? Eller har jag missat något, borde väl vara mycket smidigare för budgivare än att behöva ha i åtanke att man själv måste lägga på 20% för att kunna se slutpriset framför sig?
Buden blir trots allt ett mellanting iom auktionshuset tar avgift av både köpare och säljare.
 
Topp