• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Alltså en enklare variant (som den på Clas Ohlson) men med en dragkedja som man drar igen när man vikit den på hälften?
Care of Carl verkar ha några som är av den typen: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/vaskor/kostymfodral/index.html
(Eller PM:a mig om du vill ha ett just från Suit Supply. Jag har nog nåt liggandes som du kan få mot att du skänker valfri summa till BCF).
Ja, precis. Har för mig att man vek suitsupplys i tre och sedan ihop med dragkeja. blev något större än en portfölj och med handtag.
kollar runt lite, men kanske återkommer med ett pm :)
 
D

Deleted member 9585

Guest
Någon som vet vart jag kan få tag på lite billigare flanellbyxor nu inför vintern?
 
J

Jackson

Guest
Någon som har en bra skräddare att gå till för att korta lite jeans samt ta in dom i benen?
Alla tips skulle uppskattas :)
Väl mött
 
J

Jackson

Guest
Samma här, nog aldrig handlat ett plagg från dressman och överraskad att den satt bra på mig (1.75 x 63kg). Tröjan i sig känns bra, det som jag kunde klaga på är väll att kragen inte känns lika välgjord som på liknande jag har (men som också är dyrare). Men för 400kr så känns det ok, plus riktigt fin färg.

Lyckades också hitta en grovstickad benvit polo jag letat efter länge som inte kostar multum. Bra passform med. Kan rekommenderas, från jack & Jones och en annan butik jag sällan köper något i. Men fanns en del ok baskläder mellan allt det mer skrikiga :)
IMG_0293.JPG
Jag har en liknande tröja fast utan kragen, tycker att dom sitter riktigt bra... Denna var dessutom otroligt fin, och den var från dressmann? Jätte fint köp :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor

WiktorK

Omega
Är i taget och ska införskaffa ny rock till höst och vintern. Har fastnat för två stycken från Oscar Jacobsson, priset är ungefär likvärdigt.
Det som skiljer är färg där ena är mörkgrå och den andra är ljusare grå. Dessutom är den mörkgrå av 100% ull och den andra av 75% , 5 % polyamid och 20 % polyester.

Min fundering är följande: Finns det någon för / nackdel att välja det ena eller andra? Jag syftar på en 100% ull mot en med "bara" 75%?
 

Hutti

Cartier
Japp det har jag i Bangkok närmare bestämt, du kan kolla in nedan länk, de kör både billigare och dyrare tyger ( de dyrare med äkthetscertifikat) och du måste boka tid och det tar några dagar att få till en hel kostym så inget hastverk...
https://www.tailoronten.com/

Tack för tipset, Men enligt deras prislista så kostar den billigaste 3800, vilket är över min budget.

Någon som testar rajawongse?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är ute efter en kostym, kavajen känner jag mig tämligen säker på hur den ska sitta och vad som är möjligt att skrädda till i efterhand, tänker då ärmlängd som nog behöver göras. Men byxorna är jag mer osäker på. Är det enkelt för en skräddare att sy in byxorna för en smalare passform, ej tajt, men som upplevs proportionerligt för en person utan vader :rolleyes: Och vart ska byxan sluta? Vill undvika för mkt veck mot skon men inte heller kort. Slag är snyggt men fanns inte på de byxor jag tittat på.
 
Senast ändrad:
Topp