• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Bjudko

Cartier
Oscar Jacobson har ju en modell som inte är lika slim. De som börjar på F. Jag har gått över till den för att slippa för tight runt axlarna och ärmarna. Får ta in den något i ryggen även om jag har en liten ölmage och storlek 50.
 

ilindinger

Omega
2-Faktor
Har gått och blivit riktigt förtjust i byxor med side-adjusters. likt bilden nedan (färg kvittar).
Något tips på vars man får tag på det? Gärna kring 1k om det ens är möjligt :oops:

1677755423608.png
 
Någon som handlat från Saman på senare tid? Något år sedan nu för min del så jag undrar om det blivit några prisjusteringar på senare tid? Ett getöga på Mr Porter skvallrar om ett misstänkt rejälare påslag. Skulle i och för sig bara kunna skicka iväg ett mail och fråga men känns som en sossig ingång så lika bra att smygsossa här istället. 😁 @kalufsen ?
 
Någon med tips på billigare vida linnebyxor? Tänkte snart resa till varmare breddgrader och förra året sålde det mesta slut tidigt! Testade ett par på a days march men dom var väldigt tighta och smala runt vristen.
 

Falken

Panerai
Någon som handlat från Saman på senare tid? Något år sedan nu för min del så jag undrar om det blivit några prisjusteringar på senare tid? Ett getöga på Mr Porter skvallrar om ett misstänkt rejälare påslag. Skulle i och för sig bara kunna skicka iväg ett mail och fråga men känns som en sossig ingång så lika bra att smygsossa här istället. 😁 @kalufsen ?
Du ser ju en del priser under SHOP delen på deras hemsida som borde ge dig en indikation.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag kör en i small, runt 176/73 cm/kg.
Är du en large i vanliga fall? Är också sugen på en Aspesi cotton M65. Men misstänker att jag kanske behöver en XL. 😬
Har också Large, 176/75kg, hade absolut inte kunnat ha mindre.
187cm, 82kg, medium 😂. Hade kunnat ha large men medium sitter fint

D44CD584-1A47-4196-B3E4-A26330AA9865.jpeg
5D408E21-4359-4972-B9B7-71ECB55B46A1.jpeg
D3372BB7-5248-4A95-9908-7A3524BC5AD6.jpeg


Tack ska ni ha för era inputs. Det handlar om en NEWCAMP JACKET III SAGE GREEN från Aspesi. Jag är 177cm lång, väger 82kg och bär alltid medium.

jag beställde hem den här jackan i medium också såklart. Älskar stilen, den ser ut att sitta bra där jag markerat mellan axel och bröst.

Faktumet är att jag har haft overshirts från Aspesi i M och de suttit helt perfekt. Den här är tredje gången jag testar en M65:a från Aspesi och har samma bekymmer (men denna är den har suttit bäst). När jag provat L då blir armarna för långa och axlarna blir för säckiga.

Hur tycker ni att denna ser ut på mig?
Förslag på ett annat märke som lyckas lika bra med den här stilen som Aspesi gör?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
D44CD584-1A47-4196-B3E4-A26330AA9865.jpeg
5D408E21-4359-4972-B9B7-71ECB55B46A1.jpeg
D3372BB7-5248-4A95-9908-7A3524BC5AD6.jpeg


Tack ska ni ha för era inputs. Det handlar om en NEWCAMP JACKET III SAGE GREEN från Aspesi. Jag är 177cm lång, väger 82kg och bär alltid medium.

jag beställde hem den här jackan i medium också såklart. Älskar stilen, den ser ut att sitta bra där jag markerat mellan axel och bröst.

Faktumet är att jag har haft overshirts från Aspesi i M och de suttit helt perfekt. Den här är tredje gången jag testar en M65:a från Aspesi och har samma bekymmer (men denna är den har suttit bäst). När jag provat L då blir armarna för långa och axlarna blir för säckiga.

Hur tycker ni att denna ser ut på mig?
Förslag på ett annat märke som lyckas lika bra med den här stilen som Aspesi gör?
Tycker den ser för liten ut
 

Lello

Omega
Någon här med M65 jacka från Aspesi? Helst i medium. Vill gärna rådfråga kring storlek.
Aspesi bärs likt många italiendesignade kläder aningen mindre. Som att storlekarna ligger emellan våra "vanliga".
Ligger du vanligtvis kring M / 48-50 kommer L troligtvis vara perfekt. Är du o andra sidan en "stor S" (46-48) kommer M vara perfekt. O s v.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Aspesi bärs likt många italiendesignade kläder aningen mindre. Som att storlekarna ligger emellan våra "vanliga".
Ligger du vanligtvis kring M / 48-50 kommer L troligtvis vara perfekt. Är du o andra sidan en "stor S" (46-48) kommer M vara perfekt. O s v.

Aspesi varierar högt och lågt där. Det bästa är att sätta sig in i vilka mått som passar dig bäst.

• Ärmlängd
• Axelbredd
• Bröstvidd

Jag är själv 179 cm lång och jag bär i regel L-XL (52-54 i kavaj). Det man bör ha med sig är att flera storlekar ofta passar, men i slutändan handlar det om din preferens.
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Aspesi bärs likt många italiendesignade kläder aningen mindre. Som att storlekarna ligger emellan våra "vanliga".
Ligger du vanligtvis kring M / 48-50 kommer L troligtvis vara perfekt. Är du o andra sidan en "stor S" (46-48) kommer M vara perfekt. O s v.

Jag är nog mer en regular medium. Äger inga plagg i L.

Jag har testat M65 från Aspesi i L vid ett par tillfällen men de var väldigt stora istället. Samtidigt har jag lyckats pricka overshirts i M med den rätta passformen. Så det varierar verkligen högt och lågt.

Yes - får göra min läxa ordentligt och ta reda på mina egna mått. Det kommer underlätta letandet.
 

Lello

Omega
Aspesi varierar högt och lågt där. Det bästa är att sätta sig in i vilka mått som passar dig bäst.

• Ärmlängd
• Axelbredd
• Bröstvidd

Jag är själv 179 cm lång och jag bär i regel L-XL (52-54 i kavaj). Det man bör ha med sig är att flera storlekar ofta passar, men i slutändan handlar det om din preferens.

Jag är nog mer en regular medium. Äger inga plagg i L.

Jag har testat M65 från Aspesi i L vid ett par tillfällen men de var väldigt stora istället. Samtidigt har jag lyckats pricka overshirts i M med den rätta passformen. Så det varierar verkligen högt och lågt.

Yes - får göra min läxa ordentligt och ta reda på mina egna mått. Det kommer underlätta letandet.
Ja ni har en poäng, beror mycket på hur man är byggd. Framförallt i axlarna de är smala men gott om utrymme i resten av plagget sas.
 

Oskar

Omega
Är du en large i vanliga fall? Är också sugen på en Aspesi cotton M65. Men misstänker att jag kanske behöver en XL. 😬
Aspesi är väldigt olika, jag har m65 replica - och den är true to size skulle jag säga. Jag är normalt m (50) och den är lite stor på mig, men funkar tack vare dragsko.

Mini field har jag bara provat, där var jag l eller xl, dvs väldigt liten.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Aspesi är luriga i sina fältjackor - jag har jobbat rätt många år med dem och det varierar stort i mått/passform mellan det dussin(?) olika mönster man har i olika M65-kloner. Dessutom tenderar de att bäras rätt olika beroende på material och konstruktion/uppbyggnad/foder. Syltigt är bara förnamnet.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vad tråkigt att höra men det var väl tyvärr inte så oväntat. Tror det är en tidsfråga innan de sista fristående butikerna här hemma (Stockholm) får slå igen också. Nästa etablering bör väl bli Cavour?
Tror mycket grundar sig i beslut man tog under pandemin och hur mkt osålt man satt på då. Kan inte uttala mig för Linnégatan, men vet att både te x Gabucci och R&B går som tåget.
 
Topp