• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Anden

Cartier
2-Faktor
Hej, Jag håller just nu på att uppgradera min garderob och behöver köpa nya byxor, otroligt svårt att hitta byxor som sitter bra i rätt kvalitet. Byxorna skall kunna användas med skjorta och tröja. Vad rekommenderar ni för märken? Butiker i Västerås eller Stockholm med bra utbud? Maxpris ca 2000 kr.

Tack!
Suitsupply kanske?
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Hej, Jag håller just nu på att uppgradera min garderob och behöver köpa nya byxor, otroligt svårt att hitta byxor som sitter bra i rätt kvalitet. Byxorna skall kunna användas med skjorta och tröja. Vad rekommenderar ni för märken? Butiker i Västerås eller Stockholm med bra utbud? Maxpris ca 2000 kr.

Tack!

Suitsupply gillar jag. För 2000 kr kan du nog till och med köra MTM.
 

Erik83

Cartier
Suitsupply är definitivt ett bra tips, men de är rätt smala i benen, så passar inte alla. Men lätt värt att besöka butiken i Stockholm om du inte gjort det än @inatob
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hej, Jag håller just nu på att uppgradera min garderob och behöver köpa nya byxor, otroligt svårt att hitta byxor som sitter bra i rätt kvalitet. Byxorna skall kunna användas med skjorta och tröja. Vad rekommenderar ni för märken? Butiker i Västerås eller Stockholm med bra utbud? Maxpris ca 2000 kr.

Tack!
Finns en hel del tyger hos Luxire som ligger under/runt 2000 också. Hett tips om du inte provat.
 

Skolläraren

Panerai
Jag har precis funnit byxor med högre midja under sommaren. I går tänkte jag ta på mig mina 511: or men det kändes som att jag var Britney Spears på tidigt 2000-tal. Inte bra.


Var hittar jag jeans med högre midja?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag har precis funnit byxor med högre midja under sommaren. I går tänkte jag ta på mig mina 511: or men det kändes som att jag var Britney Spears på tidigt 2000-tal. Inte bra.


Var hittar jag jeans med högre midja?
Nudie Steady Eddie II eller deras nya modell Gritty Jackson om du vill hålla dig under 1500kr.
Också Sleepy Sixten är riktigt bra. När gemene jeanstillverkare skriver "relaxed" som passform så betyder det ju hyfsat tajt ändå. Midjan är riktigt bra, sitter där den ska. Rekommenderar modellen.
 

Arvaker

Cartier
Luxire har lite olika vita tyger. Om det är sommar skulle jag tipsa om deras Off-White Heavy linen som är grym. Tyvärr lite genomskinlig då det är linne. Men saker som lining kan alltid hjälpa. För året runt så ser denna bra ut https://luxire.com/products/dugdale-cream-8965?variant=283830966#/ . Aldrig provat själv men har personligen tröttnat på bomull då dem blir skrynkliga efter en använding. Även om man kör på ett låt säga 250-300gsm tyg. Kan tycka att blugiallo tar lite mycket för sina Loro Piana tyger i vissa fall. Men passformen blir definitivt bra!



Slår ett slag för Cav twill i olika färger. Gärna beiga om man vågar ha lite ljusare färger på vintern. På ca 450 gsm så håller man sig varm och man kan i princip sova i byxorna och ha knivskarpa pressveck på morgonen.
Var hittar man snygga cav twill?
 

Number 6

Omega
Också Sleepy Sixten är riktigt bra. När gemene jeanstillverkare skriver "relaxed" som passform så betyder det ju hyfsat tajt ändå. Midjan är riktigt bra, sitter där den ska. Rekommenderar modellen.
Sixten är riktigt bra. Fick hem mitt andra par idag. Synd att den utgår. Testade Gritty Jackson också, men den i klarblå stentvättad version är jag inte redo för ännu. Kände mig som Bobby Ewing i dem.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Sixten är riktigt bra. Fick hem mitt andra par idag. Synd att den utgår. Testade Gritty Jackson också, men den i klarblå stentvättad version är jag inte redo för ännu. Kände mig som Bobby Ewing i dem.
Vad... Utgår? Kunde man ju gett sig fan på. En modell som inte är en variation på tights och så tas den bort :rage:
Får köpa på mig ett par till eller två! Tack för heads up!
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
En mörkgrå kostym och höstig slips passar denna gråa dag.
E22B8F33-4DB0-4B78-BEC4-F7EA77A8FF83.jpeg
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Tänkte beställa första paret byxor från Luxire. Ni som har prövat, borde väl bli bäst resultat om man mäter på ett par byxor som sitter bra istället för att ta kroppsmått?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tänkte beställa första paret byxor från Luxire. Ni som har prövat, borde väl bli bäst resultat om man mäter på ett par byxor som sitter bra istället för att ta kroppsmått?
Säger alltid att man ska utgå från midja och långd endast, sen låta dem sköta korrigeringar till nästa beställning. :)

Vad är du ute efter? #menswearbyxor med hög midja? Välj isåfall ”High waist dress pants” och släng in måtten. Vill du ha pleats rekommenderar jag reversed framför forward. Övriga detaljer är ju bara att välja. :)
 

Yfront

Omega
Säger alltid att man ska utgå från midja och långd endast, sen låta dem sköta korrigeringar till nästa beställning. :)
Vad är du ute efter? #menswearbyxor med hög midja? Välj isåfall ”High waist dress pants” och släng in måtten. Vill du ha pleats rekommenderar jag reversed framför forward. Övriga detaljer är ju bara att välja. :)

du som beställt en del? Jag e sugen på att beställa ett par mollskinsbyxor men tänker att de går sig bäst i casual chino variant. Har du erfarenhet av den modellen?
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Säger alltid att man ska utgå från midja och långd endast, sen låta dem sköta korrigeringar till nästa beställning. :)

Vad är du ute efter? #menswearbyxor med hög midja? Välj isåfall ”High waist dress pants” och släng in måtten. Vill du ha pleats rekommenderar jag reversed framför forward. Övriga detaljer är ju bara att välja. :)
Tack för tips! Är ute efter ett par chinos med lite högre midja. Tänkte köra på deras test pants första beställningen och sedan kanske komplettera med något mer. Förresten, menar du kroppsmått eller från ett par byxor som sitter bra när du skriver utgå från midja och längd?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tack för tips! Är ute efter ett par chinos med lite högre midja. Tänkte köra på deras test pants första beställningen och sedan kanske komplettera med något mer. Förresten, menar du kroppsmått eller från ett par byxor som sitter bra när du skriver utgå från midja och längd?

En byxa du tycker sitter bra i midja och längd. :)

Testtygerna är utmärkta.
 
Topp