• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Exekys

Cartier
Tillkommer tullavgift på detta också utöver frakten?
Konsument Europa: "Under övergångsperioden ska ett avtal om den framtida relationen mellan EU och Storbritannien att förhandlas fram. Under denna period kommer EU:s lagar och regler fortfarande att gälla. Det innebär att Storbritannien, i praktiken, stannar i EU-samarbetet till den 31 december 2020." Alltså förutsätter jag "nej" på din fråga.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Konsument Europa: "Under övergångsperioden ska ett avtal om den framtida relationen mellan EU och Storbritannien att förhandlas fram. Under denna period kommer EU:s lagar och regler fortfarande att gälla. Det innebär att Storbritannien, i praktiken, stannar i EU-samarbetet till den 31 december 2020." Alltså förutsätter jag "nej" på din fråga.
Kanon, tack för snabb respons! Tar och klickar iväg en beställning isåfall. Skickar en faktura åt ditt håll om det behöver tullas ;)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vad tusan har hänt med Aquascutum? Finns knappt kvar i Sverige och på deras egna hemsida finns det inte så mycket produkter. Exempelvis så hade de massa snygga pikétröjor förut, hittar ingen sån nu.

Trist då det är mitt favoritmärke. Eller var iaf.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Vad tusan har hänt med Aquascutum? Finns knappt kvar i Sverige och på deras egna hemsida finns det inte så mycket produkter. Exempelvis så hade de massa snygga pikétröjor förut, hittar ingen sån nu.

Trist då det är mitt favoritmärke. Eller var iaf.

Kursade och såldes till Asien för ett gäng år sedan om jag inte minns fel, sedan dess har det blivit sämre och sämre för varje säsong när de velat byta kundkrets från gubbar och huliganer till andra :)
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Ljusgrå ullhalsduk som är max 170cm lång? Tips någon :)

Det finns det väl ändå tusentals olika att välja mellan på nätet eller i butik och borde vara bland det enklaste som finns att hitta själv utan att behöva be om hjälp med, speciellt när det länkas butiker på varje sida i tråden...
 

Falken

Panerai
Det finns det väl ändå tusentals olika att välja mellan på nätet eller i butik och borde vara bland det enklaste som finns att hitta själv utan att behöva be om hjälp med, speciellt när det länkas butiker på varje sida i tråden...
Trevlig ton du har. Uppenbarligen inte annars hade jag väl inte efterfrågat det? 99% av alla är 180cm +. Svara inte om du inte har något att tillföra
 

Lutte

Cartier
2-Faktor

Lutte

Cartier
2-Faktor
Måste vara jobbigt att vara så bitter. Tycker synd om dig :)

Det behöver du inte göra, däremot tycker jag det är tråkigt att en tråd till för diskussion om plagg, mode och annat mer och mer handlar om att folk vill ha shoppinghjälp med enstaka plagg och sällan bemödar sig att skriva ens grundläggande krav eller vad de ratat tidigare så att folk får gissa sig fram med exempel.
 

ozzyozzy

Cartier
171739CD-7A53-4872-BF32-E587D8857F1B.jpeg


Slipsen AIK fick av Parmas delegation i samband med UEFA-cup mötet lagen emellan 1994. Har legat och myst i AIKs gömmor i 26 år :cigar:

Kanske inte 2020 års snitt, men kul att bära som gnagare (även fast vi torskade, jag var där)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej,

Jag söker en grov stickad polotröja som ska vara stor/skön i storleken.

Några tips på märken/hemsidor eller till och med specifika plagg?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag söker en grov stickad polotröja som ska vara stor/skön i storleken.

Några tips på märken/hemsidor eller till och med specifika plagg?
Kolla in tillverkare som gör WWII-inspirerade eller tillverkare med lite anor som gör det "rätt"!
Broadway & Sons har bra. Likaså Oldfield Clothing och Aero Clothing. Jamiesons of Shetland (End Clothing)
har riktigt bra, liksom Heimat, William Lockie och säkerligen The Real McCoys. Drake's gör också schyssta.
För mer lyxlir i kashmir kolla in Fedeli.
Berg&Berg har fått in nya nyligen också, men tycker de har för tjocka kragar. Risken är att du kommer se ut som grannen i
Beck och att polon bäst kombineras med en stänkare :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Kolla in tillverkare som gör WWII-inspirerade eller tillverkare med lite anor som gör det "rätt"!
Broadway & Sons har bra. Likaså Oldfield Clothing och Aero Clothing. Jamiesons of Shetland (End Clothing)
har riktigt bra, liksom Heimat, William Lockie och säkerligen The Real McCoys. Drake's gör också schyssta.
För mer lyxlir i kashmir kolla in Fedeli.
Berg&Berg har fått in nya nyligen också, men tycker de har för tjocka kragar. Risken är att du kommer se ut som grannen i
Beck och att polon bäst kombineras med en stänkare :)

”grannen i Beck” :hilarious::hilarious::hilarious:

-Tack så mycket för hjälpen! Jag hittar mycket som är bra:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kolla in tillverkare som gör WWII-inspirerade eller tillverkare med lite anor som gör det "rätt"!
Broadway & Sons har bra. Likaså Oldfield Clothing och Aero Clothing. Jamiesons of Shetland (End Clothing)
har riktigt bra, liksom Heimat, William Lockie och säkerligen The Real McCoys. Drake's gör också schyssta.
För mer lyxlir i kashmir kolla in Fedeli.
Berg&Berg har fått in nya nyligen också, men tycker de har för tjocka kragar. Risken är att du kommer se ut som grannen i
Beck och att polon bäst kombineras med en stänkare :)
Alltså jösses vad dyrt det är hos Berg&Berg.
 
Slappat till de totalt med kläderna på jobbet efter att ha jobbat hemifrån senaste månaderna. Får se när jag får feeling för kostym igen, någon annan som är i samma sits?

Sitter i exakt samma sits, särskilt efter kombinationen hemarbete under hela våren och semestern. Jag vill inte säga att det tog emot att dra på sig en kavaj igen men det var iaf inte lika naturligt som innan. Denna vecka har det dock burits uddakavaj varje dag, nästa vecka blir det kostym igen.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Sitter i exakt samma sits, särskilt efter kombinationen hemarbete under hela våren och semestern. Jag vill inte säga att det tog emot att dra på sig en kavaj igen men det var iaf inte lika naturligt som innan. Denna vecka har det dock burits uddakavaj varje dag, nästa vecka blir det kostym igen.
Ändå rätt så sjukt hur snabbt det går att förändra en vana. Jag tvingade på mig kostymen idag och exakt som du säger så kändes det inte lika naturligt som ”pre-Covid”. Får se, suget för kostymbärande kanske kommer tillbaka men just känns det konstigt nog inte lika ”rätt”.
53A0C23C-7A2D-49F2-B33E-757BCF5E7BA7.jpeg
 
Topp