• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oliver

Cartier
2-Faktor
Oxfordskjortor, vart köper ni era ? Letar efter klassiska oxfordskjortor med en sjyst krage och bröstficka som inte kostar ”skjortan” budget på ca 1000kr
Har inte testat själv men hört att asket Oxford skjorta är redigt bra.
E6858F8E-6FCF-48F0-A960-217A0DC23977.png


Sen kör jag själv på shirtonomy Oxford med deras ”formal button down” och tycker de är tveklöst bäst.
Ca 1200kr inkl frakt men håller ca 150 tvättar så blir billigt i längden :)
 

Depp-Erik

Cartier
Behöver lite tips här då jag precis insåg att de 2 senaste veckornas förkylning och snack-spree har gjort mig liiite för fet för min skjorta till bröllopsfesten i helgen.
Var i Stockholm köper man en vit skjorta med dubbelmanschett som inte kostar en arm och ett ben? De flesta verkar ligga på typ 1000-1500 spänn och det vill jag helst inte betala.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Den ser redigt usel ut, får man väl ändå säga?
Jupp! Trist krage och korta ärmar.
Kan inte det har att göra med att snubben på bilden är 184 cm och har på sig storleken S lång?

Brukar se min kollega (180cm, någorlunda atletisk) i M medium och tycker de ser vettigt ut.
Men håller med, kragen är faktiskt inte den bästa men tycker den är helt ok. Bättre än Ralph Laurents krage iaf.
043F7EBF-1FDD-4B9E-89E1-9F24E8745DF0.png
 

Psykel

Patek
Behöver lite tips här då jag precis insåg att de 2 senaste veckornas förkylning och snack-spree har gjort mig liiite för fet för min skjorta till bröllopsfesten i helgen.
Var i Stockholm köper man en vit skjorta med dubbelmanschett som inte kostar en arm och ett ben? De flesta verkar ligga på typ 1000-1500 spänn och det vill jag helst inte betala.
Brothers: https://www.brothers.se/ry-shelby-d...MI6-6CvJ6m8wIVNgCiAx1rFwFjEAAYASAAEgIYe_D_BwE
John Henric: https://johnhenric.com/se/white-dou...MIu-WO056m8wIVdgWiAx3cogc7EAQYASABEgI2IfD_BwE
 

Nudelpalm

Omega
Vad ska man kolla efter om man är ute efter en kostym där både byxorna och kavajen kan bäras separat? Ska göra en ordentlig genomgång av jobbgarderoben och skulle vilja ha både en navy/mörkblå kostym som ser snygg ut både hel och delad.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Jag funderar lite på hur dåliga Brothers Oxford kan vara, 2 för 899, kvalitén fattar jag men 100% bomull är ju trots allt 100% bomull?
räknar man trådar på Oxford också?
 

Korsvold

Omega
Jag funderar lite på hur dåliga Brothers Oxford kan vara, 2 för 899, kvalitén fattar jag men 100% bomull är ju trots allt 100% bomull?
räknar man trådar på Oxford också?

Beror väl på vad du menar med bra/dåligt. Jag har haft Brothers oxford och tycker de är helt okej. All bomull är inte likadan, och allt oxfordtyg är inte likadant. Det handlar ju om att tyget faller sönder, utan att det kanske börjar se dassigt ut snabbare efter tvättar och ofta är tunnare/fladdrigare än dyrare skjortor. Sen är väl kragarna rätt små vilket är en smaksak. Är det värt att lägga till en femhundring per skjorta eller inte är individuellt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är det FÖR svårt och bättre att köpa separata delar som inte matchar? Hur blir det när man kombinerar udda kavaj och byxor i samma färg, blir inte det…. Konstigt?
Jag förstår inte motargumenten. Vilken kostym som helst kan du väl använda i separata delar? Den här köpte jag senast. Hela kostymen när det krävs, kavaj och jeans eller byxorna till en tunn lammullströja och ullrock. Snyggt alltihop och alltid välklädd!

 
Topp