• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Marand

Cartier
2-Faktor
Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Testade deras ”U regular fit” i butiken och de var i kortaste laget (superbra midja dock). Personalen konstaterade att de bara kom i en längd och kunde inte riktigt redogöra för vilken det var. På hemsidan framgår heller inte hur långa de är. Dock att modellen på bilden är lika lång som mig och bär samma storlek. På honom sitter de dock som en smäck 🤔
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
Beige/khaki OTC-strumpor i bomull eller ull. Någon som har koll på något förutom Skolyx och Granqvist, hade velat komma billigare undan.
 

Erik83

Cartier
Sååå min fråga kvarstår, finns det ok svarta jeans med lite högre midja? Tänk Berg&Berg men gärna ner mot tusenlappen. B&B blir det för blå jeans.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.

Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.

4627DB46-644E-4962-867E-8E430F55ECF6.jpeg
69F4A1CB-4524-4B7E-883A-E7B2310FFEF2.jpeg
AD9FDD66-4527-4B84-9730-A181A7B2EC45.jpeg


 

johpe

Panerai
2-Faktor
Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.

Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.

4627DB46-644E-4962-867E-8E430F55ECF6.jpeg
69F4A1CB-4524-4B7E-883A-E7B2310FFEF2.jpeg
AD9FDD66-4527-4B84-9730-A181A7B2EC45.jpeg


Har jag tänkt göra många gånger men inte riktigt blivit av än på grund av (tidigare) extra-EU import och just osäkerheten runt storleken. Skulle du säga att storlekstabellen på Perro är korrekt (iaf med den size 42 som du har)?

(edit: känns som relativt långa armar (iaf för mig där mina bespoke ligger runt 63-64cm))
 

Erik83

Cartier
Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.

Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.

4627DB46-644E-4962-867E-8E430F55ECF6.jpeg
69F4A1CB-4524-4B7E-883A-E7B2310FFEF2.jpeg
AD9FDD66-4527-4B84-9730-A181A7B2EC45.jpeg


Jäklar vad trevlig färg din har fått! Hur många tvättar är du på nu?
 

Korsvold

Omega
Har varit sugen många gånger på en sådan skjorta, och har mjukstartat lite med en westernskjorta från Levis. Känner dock aldrig att jag riktigt vet vad jag ska ha den till. Dubbeldenim har jag aldrig känt mig bekväm i (annat än svarta denimbrallor), och dessutom verkar Brycelands rätt lång som gör att den ska stoppas in. Hur bär du den oftast @christian-h?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har jag tänkt göra många gånger men inte riktigt blivit av än på grund av (tidigare) extra-EU import och just osäkerheten runt storleken. Skulle du säga att storlekstabellen på Perro är korrekt (iaf med den size 42 som du har)?

(edit: känns som relativt långa armar (iaf för mig där mina bespoke ligger runt 63-64cm))

Jag mätte precis min och måtten stämmer inte utifrån vad Perro anger.

Perro:
Bröst: 59 cm
Axelmått: 50 cm
Ärmlängd: 68.5 cm

Mina mått:
Bröst: 55 cm
Midja: 51 ("nipped waist) cm
Axelmått: 46 cm
Ärmlängd: 67 cm

Jäklar vad trevlig färg din har fått! Hur många tvättar är du på nu?

Tack Erik! Det är oklart, just den här skjortan är köpt begagnad och jag har bara tvättat den ett par gånger.

Har varit sugen många gånger på en sådan skjorta, och har mjukstartat lite med en westernskjorta från Levis. Känner dock aldrig att jag riktigt vet vad jag ska ha den till. Dubbeldenim har jag aldrig känt mig bekväm i (annat än svarta denimbrallor), och dessutom verkar Brycelands rätt lång som gör att den ska stoppas in. Hur bär du den oftast @christian-h?
Jag förstår att du resonerar som du gör, då jag själv har varit där i tankarna. Min åsikt har däremot ändrat sig längs vägen och nu har jag inga som helst problem att bära den med blåa jeans; nyckeln för min del ligger i att grejerna har fått patina.

Bilden nedan på Ethan och Kenji (från just Bryceland's) är intressant. Båda bär – som vi givetvis kan se – både jeans som över- och nederdel, men Ethan (till vänster) bär mörkare skjorta och ljusare jeans; Kenji (till höger) har gjort tvärt om och bär mörkare nederdel och ljusare överdel. Nyckeln för min del ligger i att skapa kontrasterna.

Screenshot_2019-11-28_at_3.20.44_PM_1242x1868.png


För egen del bär jag skjortan i regel utstoppad, med en vit t-shirt under och antingen vita jeans, eller blåa jeans som nederdel. Det har hänt att jag har burit den till mörkare flanellbyxor också, även shorts och badbyxor sommartid. Den är väldigt mångsidig.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag mätte precis min och måtten stämmer inte utifrån vad Perro anger.

Perro:
Bröst: 59 cm
Axelmått: 50 cm
Ärmlängd: 68.5 cm

Mina mått:
Bröst: 55 cm
Midja: 51 ("nipped waist) cm
Axelmått: 46 cm
Ärmlängd: 67 cm



Tack Erik! Det är oklart, just den här skjortan är köpt begagnad och jag har bara tvättat den ett par gånger.


Jag förstår att du resonerar som du gör, då jag själv har varit där i tankarna. Min åsikt har däremot ändrat sig längs vägen och nu har jag inga som helst problem att bära den med blåa jeans; nyckeln för min del ligger i att grejerna har fått patina.

Bilden nedan på Ethan och Kenji (från just Bryceland's) är intressant. Båda bär – som vi givetvis kan se – både jeans som över- och nederdel, men Ethan (till vänster) bär mörkare skjorta och ljusare jeans; Kenji (till höger) har gjort tvärt om och bär mörkare nederdel och ljusare överdel. Nyckeln för min del ligger i att skapa kontrasterna.

Screenshot_2019-11-28_at_3.20.44_PM_1242x1868.png


För egen del bär jag skjortan i regel utstoppad, med en vit t-shirt under och antingen vita jeans, eller blåa jeans som nederdel. Det har hänt att jag har burit den till mörkare flanellbyxor också, även shorts och badbyxor sommartid. Den är väldigt mångsidig.
Stort tack för redogörelsen. Jäkla skillnad på din mått o Perros, bröstvidden motsvarar ju deras 38 (som jag nog var inställd på då 55cm bröst motsvarar mina bespoke skjortor).
 

Txistorra

Omega
Stort tack för redogörelsen. Jäkla skillnad på din mått o Perros, bröstvidden motsvarar ju deras 38 (som jag nog var inställd på då 55cm bröst motsvarar mina bespoke skjortor).
jag köpte den i blindo i storlek 42 då jag ville att den skulle vara lite lös… är en normal 41a. Den där var sjukt tight. Skulle nog nästan gått upp två storlekar. Dessutom grymt långa ärmar (japp jag är byggd som en tax.)
Kvaliteten är dock inget att klaga på! Riktigt välgjord och gedigen. Den ger ett väldigt arbetat intryck!
 

SESC

Omega
Attolini anses ju tillverka de bästa RTW kostymerna på planeten, t om vassare än Kiton/Brioni RTW diton
Attolini är helt klart bäst, vi jobbar med dom hos oss på CAVOUR.CO , det är helt otroligt vad som utklassar alla andra.
Då har vi även märken som Ring jacket , Orazio Luciano och Sartoria Dalcoure. Enorm skillnad.

 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor

Korsvold

Omega
Nån annan som tycker att mörkblått/navy sällan verkar bli bra på kashmirtröjor, eller är det bara jag? Vet inte vad det är, tycker inte färgen får något bra djup och ser lätt "smutsig" ut, och att det upplevs noppgrigare. Kanske är för att det är mer fluff som drar åt sig grejer än merino. Eller så behöver jag köpa dyrare grejer. :)
 
Topp