• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Arvis

Cartier
2-Faktor
Hjälper dig inte alls i frågeställningen men kan verkligen rekommendera fall in parka. Fick i present förra våren och det är helt otroligt vad varm och skön den är. Vattentät, vindtät, räcker med t-shirt under till trots för minusgrader. Dyr men väl värd sitt pris. Inte så hemskt ful för att vara ett funktionsplagg heller.
Blev nyfiken, tack för tipset! Ser att de finns till 20-25% rabatt nu under black week.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Hjälper dig inte alls i frågeställningen men kan verkligen rekommendera fall in parka. Fick i present förra våren och det är helt otroligt vad varm och skön den är. Vattentät, vindtät, räcker med t-shirt under till trots för minusgrader. Dyr men väl värd sitt pris. Inte så hemskt ful för att vara ett funktionsplagg heller.
Tack! Kanske får bita i det sura och skaffa en, det är ju den jag vill ha egentligen :)
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på vinterjacka? Har snöat in på Houdini Fall in Parka men tycker det är lite för mycket för vad jag vill lägga nu, så har börjat tänka i banan att köpa en ullrock (behöver en ny), tillsammans med en lättviktsjacka att ha under, har även skalplagg att ha över lättviktsjackan. Men smidigheten blir ju lidande såklart när man behöver ta på sig flera plagg. Fast plaggen blir ju kanske använda längre varje säsong.


Någon som kör tunnare jacka med förstärkningsplagg under på vintern?
Har både och. Dels en parka från norska Ubr som är magisk! Snygg, varm samt vind&vattentät. Kör även en äldre Burberry rock som ej är tung/tjock med väst under. Fyller olika behov i min värld. Sen är det kul att kunna förändra lite också!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack! Kanske får bita i det sura och skaffa en, det är ju den jag vill ha egentligen :)
Finns med lite rabatt här:
 
Håller med om vanliga blå jeans. Kavajen är ju i sitt mönster relativt informell, så då kan ju jeans inte vara helt fel!

(Jeans funkar ovanligt ofta till kavaj faktiskt)
Spontant skulle jag precis som du säger, köra på ett par mörkare grå flanell för att plocka upp de grå ränderna i kavajen. När det kommer till mönstrat av den typen brukar jag generellt alltid som tumregel köra byxan i något av de färgerna som finns i kavajen. Och nu var det förvisso byxor du efterfråga, men skulle även se ett par schyssta mörkblåa jeans funka till den. :)

Jag tror också på ett par jeans. Inte nödvändigtvis mörka, snarare vanliga blåa.
Stort tack för input, ungefär som jag själv resonerade då alltså. Men inte helt lätt ändå. Harxdåligt med matchande byxor så var kanske ett lite överilat om än kul köp 😆 men grå flanell byxor står på inköpslistan så passar ju bra.
 
Finns med lite rabatt här:
Onekligen schysst, dock är den lite svår till dressat och klär väl snarare ned än upp så ersättare till ullrock är det väl inte riktigt tyvärr annars hade jag gärna skaffat en då jag gillar Houdini!
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Onekligen schysst, dock är den lite svår till dressat och klär väl snarare ned än upp så ersättare till ullrock är det väl inte riktigt tyvärr annars hade jag gärna skaffat en då jag gillar Houdini!

Jag själv kör mest jeans och boots nu på vintern, alternativet (just nu) är detta typ.

+
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tänkte beställa ett gäng t-shirts.

Söker:
  • Mörka färger, svart funkar bra.
  • Helst inga större tryck, liten logo kan funka.
  • Bra kvalite, lite tjockare/styvare tyg. Ej funktionsmaterial.
  • Muscle fit, med lite lösare kring magen/midja (rak, ej insvängd), kortare ärm och tightare över axlar.
  • Gärna en bra deal.

Någon med tips?
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
@LongCon
Bella+Canvas 3001 är en grym bas t-shirt. Tycker den håller bättre än många andra som kostar flera gånger mer. Nu köper jag inte t-shirts för över 400kr så kan inte säga något om kvaliteten på dom.
 

Owaysis

Cartier
Tänkte beställa ett gäng t-shirts.

Söker:
  • Mörka färger, svart funkar bra.
  • Helst inga större tryck, liten logo kan funka.
  • Bra kvalite, lite tjockare/styvare tyg. Ej funktionsmaterial.
  • Muscle fit, med lite lösare kring magen/midja (rak, ej insvängd), kortare ärm och tightare över axlar.
  • Gärna en bra deal.

Någon med tips?
Vet inte om den här passar in på alla kriterier men jag kör en del av dessa från Uniqlo och tycker de är grymt sköna då de har lite tjockare/grövre tyg än en vanlig t-shirt.
Väldigt prisvärda och håller bra.

 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag slog nyligen till på två par Casatlantic Safi. Helt klart över förväntan. Man bör dock, som alltid, följa storleksguiden och de instruktioner som ges.
 

Oskar

Omega
Någon som har tips på vinterjacka? Har snöat in på Houdini Fall in Parka men tycker det är lite för mycket för vad jag vill lägga nu, så har börjat tänka i banan att köpa en ullrock (behöver en ny), tillsammans med en lättviktsjacka att ha under, har även skalplagg att ha över lättviktsjackan. Men smidigheten blir ju lidande såklart när man behöver ta på sig flera plagg. Fast plaggen blir ju kanske använda längre varje säsong.


Någon som kör tunnare jacka med förstärkningsplagg under på vintern?
Jag kör dubbelknäppt ullrock (OJ) med en uniqlo lättviktsdunjacka under. Det funkar helt kart hela vintern i Stockholm, men kräver även halsduk när det ör riktigt vinter.

Men förra året skaffade jag ändå en parka från snoot. Det är väl värt när det är råare och ibland skönt att bara ha färre plagg som du säger (tex gå till gymmet med bara tisha under)

Parkan som jag rekommenderar varmt (verkar finnas på lite kampanjer nu också vid en snabb googling)

 

Ftira

Omega
Tänkte beställa ett gäng t-shirts.

Söker:
  • Mörka färger, svart funkar bra.
  • Helst inga större tryck, liten logo kan funka.
  • Bra kvalite, lite tjockare/styvare tyg. Ej funktionsmaterial.
  • Muscle fit, med lite lösare kring magen/midja (rak, ej insvängd), kortare ärm och tightare över axlar.
  • Gärna en bra deal.

Någon med tips?

20 % på A Day's March. Håller lika fint skick efter hundratals tvättar men kanske inte uppfyller muscle fit.

Kolla annars Broadway & Sons:
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
20 % på A Day's March. Håller lika fint skick efter hundratals tvättar men kanske inte uppfyller muscle fit.

Kolla annars Broadway & Sons:

Tack för tips! Tyvärr redan beställt 13 st T-shirts för 30 min sedan 😬. Blev bara något random på rea där fit verkade rätt.
 
Någon som har tips på dubbelknäppt kostym i lite medelhavsdoftande färger/sprezzatura? Har för mig jag sett någon uppsticka för en tid sen, men inte hittat.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på snygg mössa som varken ser ut som en kondom eller dumstrut?

Tycker Rudolf har en oväntat snyggt sittande mössa:

1701290341650.png
 
  • Like
Reactions: JWB

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har tips på snygg mössa som varken ser ut som en kondom eller dumstrut?

Tycker Rudolf har en oväntat snyggt sittande mössa:

1701290341650.png
Jag har en från berg och berg som påminner om ovan. Dock några år på nacken men ser inte ut att ha ändrats så mycket

 

Oscar-Bob

Omega

Bra tips! 👏 Högg en navy från Ssense precis
 

Psykel

Patek
Någon som har tips på snygg mössa som varken ser ut som en kondom eller dumstrut?

Tycker Rudolf har en oväntat snyggt sittande mössa:

1701290341650.png
William Lockies grejer är grymt bra och prisvärda. Kan även rekommendera deras tröjor.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag håller ju också Drake's mössor som idealet, men som @christian-h säger börjar det bli styva priser.

Snikalternativ i samma stuk (dvs en lite kralligare stickad kvalité i en inte superliten-/låg form) finns från kedjemärkena hos Brothers och Kappahl, båda vettigt prissatta och helt OK i känsla. Uniqlo kan också vara ett alternativ.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Inte high-fashion direkt, men jag tycker att röda stjärnans patrullmössa som tillverkas av Fostex är bra för mig med rätt stort huvud. Hundra procent ull och håller fint. Jag gav 99 förra säsongen, men tycker nuvarande pris också funkar.

https://rodastjarnan.com/mossor-och-huvudbonader/patrullmossa-ull-svart-4182

 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Märkligt!
Kör också på Drake’s (enfärgade) och köpte mina från Cavour men nu när jag kikar har de bara obrandade och ”fläckiga” även om de i övrigt ser identiska ut.
 
Topp