• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Lingrush

Cartier
Någon som har insyn och koll på Woolrich, har läst mycket recensioner om dem senaste tiden om att de skulle ha sjangserat totalt (lite överdrivet kanske) kan detta stämma och om så är fallet, vad ska man istället titta på vid köpa av en rimligt varm och behaglig parka? Gillar ju utseendet på dem och att de oftast inte är översållade med varumärke osv.

Så stilren och kvalitativ parkas sökes om det nu är så att Woolrich blivit sämre.

Jag har haft min Woolrich vinterjacka i typ 4-5 år nu. Haft både mer ”lyxmärken” som Moncler etc. Tycker woolrichen slår den både med stilen och även värme. Den är tjock och lång men väger lätt och känns inte tung och belastande. Råkade paja den lite vid tolvslaget på nyårsafton förra året då det blev lite brännskador från stubinen på fyrverkerier men får köpa nytt när dagen är inne (kommer absolut bli woolrich igen)
 
Jag har haft min Woolrich vinterjacka i typ 4-5 år nu. Haft både mer ”lyxmärken” som Moncler etc. Tycker woolrichen slår den både med stilen och även värme. Den är tjock och lång men väger lätt och känns inte tung och belastande. Råkade paja den lite vid tolvslaget på nyårsafton förra året då det blev lite brännskador från stubinen på fyrverkerier men får köpa nytt när dagen är inne (kommer absolut bli woolrich igen)
Låter ju bra, tack för svar! då får det bli en sådan kslike bara att bestämma färg nu då :dead:
 
Jag kör alltid navy blue, passar det mesta 😊
Svarta jeans, mörka jeans, gråa jeans, lite stiligare byxor/chinos i blått/beige, kostymbyxor i grått/blått. Ja, det mesta!
Haha precis som jag alltid brukar göra, navy ligger onekligen närmast till hands även om deras gröna är lite lockande men verkar inte riktigt vara den gröna nyansen jag helst hade velat ha. Blir nog därför en navy som sagt :)
 

Thesonofagun

Omega
2-Faktor
Jahaja, nu var det snart dags för rockbeställning, efter många om och men. Det blir en midnattsblå, lång, tung polorock.
Vad tkr ni ang. fickor?
Många verkar köra vanliga patch flap för polorock, originalet för just polorocken verkar vara s k postboxpockets, eller så kan en köra en copy av Liveranos ulster med vanliga flap(Liveranos iofs lite svängd framtill men ish).
IMG_1520.jpeg
IMG_1518.jpeg
IMG_1519.jpeg
 
Senast ändrad:
Jahaja, nu var det snart dags för rockbeställning, efter många om och men. Det blir en midnattsblå, lång, tung polorock.
Vad tkr ni ang. fickor?
Många verkar köra vanliga patch flap för polorock, originalet för just polorocken verkar vara s k postboxpockets, eller så kan en köra en copy av Liveranos ulster med vanliga flap(Liveranos iofs lite svängd framtill men ish).
IMG_1520.jpeg
IMG_1518.jpeg
IMG_1519.jpeg
Kör postboxarna 😊
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Jahaja, nu var det snart dags för rockbeställning, efter många om och men. Det blir en midnattsblå, lång, tung polorock.
Vad tkr ni ang. fickor?
Många verkar köra vanliga patch flap för polorock, originalet för just polorocken verkar vara s k postboxpockets, eller så kan en köra en copy av Liveranos ulster med vanliga flap(Liveranos iofs lite svängd framtill men ish).
IMG_1520.jpeg
IMG_1518.jpeg
IMG_1519.jpeg
Lägger också röst på postboxpockets. Tycker det hör till modellen.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om Soft Goats tröjor? Är det bra kvalitet på deras kashmir, även om deras prissättning är åt det lägre hållet (relativt sett till vad kashmir kan kosta)?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om Soft Goats tröjor? Är det bra kvalitet på deras kashmir, även om deras prissättning är åt det lägre hållet (relativt sett till vad kashmir kan kosta)?
Man får vad man betalar för........ har köpt någon enstaka tröja därifrån och de är väl inte mycket roligare än något annat i den budgeten. Enda köpet som används från dem är ett par (iof) riktigt bra cashmere sweatpants.
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Vad tycker ni om Soft Goats tröjor? Är det bra kvalitet på deras kashmir, även om deras prissättning är åt det lägre hållet (relativt sett till vad kashmir kan kosta)?
Har ett gäng tröjor(halvzip samt polos främst) och tycker dom är helt okej.. priserna har väl gått upp senaste åren dock så kanske tappat något i pris kontra kvalité.. Men jag är relativt nöjd med dom. Storlekarna är relativt små kan jag uppleva(eller så har jag bara blivit otränad).
 

Skarrsjo

Cartier
Ett tag sedan man var aktiv här men kanske är på tiden igen.

Någon som har sålt via exv Pete & Harry och har koll på det?

Börjar bli dags att rensa ut i skogarderoben
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Intressant, något du kan dela med dig av lite mer utförligt 🙂
Problem med utbetalning som inte kommer inom utlovad tid och sedan en kundservice som inte var särskild lätt att få tag på. Tappade lite konceptet med att det skulle vara smidigt när man själv måste lägga ner tid och besvär på att försöka få tag på dem. Värt att nämna att detta var för ett tag sedan, så kan självklart ha blivit bättre.
 
Vad tycker ni om Soft Goats tröjor? Är det bra kvalitet på deras kashmir, även om deras prissättning är åt det lägre hållet (relativt sett till vad kashmir kan kosta)?
Köpt en tröja (polo) ifrån. Dem drar L till 95% i alla plagg, den var på gränsen. Får skylla mig själv, men den åkte in i en 30 tvätt. Sen fick tjejen den :)
Men var inte jätteimponerad pris vs kvalitet, då bortser jag ifrån mitt egna idiotiska misstag.
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Tack för tips! Tyvärr redan beställt 13 st T-shirts för 30 min sedan 😬. Blev bara något random på rea där fit verkade rätt.
Vilken blev det och vart du nöjd? Jag har sökt liknande och testat dessa utan att vara nöjd (det viktigaste är nog muscle fit utan att det känns som för mycket WT):
-Dress man (bra kvalla dock)
-Bread and boxers
-Filippa K
-Samsoe (bra kvalla men dålig passform)
-h&m
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vilken blev det och vart du nöjd? Jag har sökt liknande och testat dessa utan att vara nöjd (det viktigaste är nog muscle fit utan att det känns som för mycket WT):
-Dress man (bra kvalla dock)
-Bread and boxers
-Filippa K
-Samsoe (bra kvalla men dålig passform)
-h&m

Nej, blev inte som jag ville ha det. Denim Projekt och Boss. För långa ärmar, annars helt ok än så länge.

MM Sports har bra muscle fit T-shirts för mig men vill inte knalla runt i en träningströja. Förutom det skulle jag vilja ha lite tjockare kvalitet med.
 

injection

Omega

Mangbang

Omega
2-Faktor
Nej, blev inte som jag ville ha det. Denim Projekt och Boss. För långa ärmar, annars helt ok än så länge.

MM Sports har bra muscle fit T-shirts för mig men vill inte knalla runt i en träningströja. Förutom det skulle jag vilja ha lite tjockare kvalitet med.
Funktionströja är inte svårt att hitta bra passform på.. men ja, tjockare material verkar tyvärr vara förknippat med hipster-tshirts med vida former och långa ”kortärmar”
 

injection

Omega
Tack! Kommer bara upp ”slutsåld” utan bild dock.
Oj, det gick snabbt..

Annars kan du prova dem här från Boss


cleana och ingen ful logga på bröstet utan diskret nere vid höftet. Har ett gäng och dem håller också bra efter 1 år .
 
Senast ändrad:

Mangbang

Omega
2-Faktor
Oj, det gick snabbt..

Annars kan du prova dem här från Boss


cleana och ingen ful logga på bröstet utan diskret nere vid höftet. Har ett gäng och dem håller också bra efter 1 år .
De såg nice ut, tack!! Har du själv köpt från den där hemsidan?
 
Topp