• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

JiiWe

Cartier
Behöver smakråd vilken kombo som funkar bäst (eller om jag behöver någon annan bröstnäsduk) . Kostymen är marinblå i linne. Till detta ska jag ha mörkbruna mockaoxfords. Eftersom jag är en synnerligen usel fotograf har jag lagt in produktbilder för att vissa de rätta färgerna.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

Gillar 1 och 3 bäst. Dock ska jag också säga att jag har högst begränsad kunskap gällande regler då det kommer till klassisk klädsel. Det är enbart hur snyggt det ser ut som jag gått på :)
 
Behöver smakråd vilken kombo som funkar bäst om jag behöver någon annan bröstnäsduk) . Kostymen är marinblå i linne. Till detta ska jag ha mörkbruna mockaoxfords. Eftersom jag är en synnerligen usel fotograf har jag lagt in produktbilder för att vissa de rätta färgerna.(eller

Nr 3 och 4 är de som jag tycker ser bäst ut tillsammans.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Behöver smakråd vilken kombo som funkar bäst (eller om jag behöver någon annan bröstnäsduk) . Kostymen är marinblå i linne. Till detta ska jag ha mörkbruna mockaoxfords. Eftersom jag är en synnerligen usel fotograf har jag lagt in produktbilder för att vissa de rätta färgerna.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Hmmm...tre helt olika svar, gör det inte lättare för mig men tack för inputen. Själv är jag mest inne på nr 4, eventuellt med helvit bröstnäsduk.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hmmm...tre helt olika svar, gör det inte lättare för mig men tack för inputen. Själv är jag mest inne på nr 4, eventuellt med helvit bröstnäsduk.

Ska du köra klassiskt så tror jag nog att en vit vikt bomullsnäsduk blir bra, fångar upp de vita prickarna i slipsen bra, utan att det blir för fladdrigt med för mkt olika färger

Knepet är att inte köra för mkt matchy-matchy men inte heller spexa till det med för mkt olika färger och mönster. Gäller att hitta en harmoni och färger & mönster som går igen och plockas upp i varandra

Lambas VD gör det snyggt, enkel slirre plus enkel vit näsduk - basta!
Stephan-Winkelmann-in-Business-Outfit.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ska du köra klassiskt så tror jag nog att en vit vikt bomullsnäsduk blir bra, fångar upp de vita prickarna i slipsen bra, utan att det blir för fladdrigt med för mkt olika färger

Knepet är att inte köra för mkt matchy-matchy men inte heller spexa till det med för mkt olika färger och mönster. Gäller att hitta en harmoni och färger & mönster som går igen och plockas upp i varandra

Lambas VD gör det snyggt, enkel slirre plus enkel vit näsduk - basta!
Låter vettigt med den prickiga slipsen med vit näsduk. Det blir nog det eller den helbruna grenadineslipsen med den vita näsduken med blå mönster (alternativt helvit här också).
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Såja, hoppas jag hittat en bra höst/vår jacka nu. Klickade just hem en Aspesi Limone Coat, tycker den är grymt snygg och tror den lämpar sig bra för lager på lager.

4298bdd8-8106-11e2-b193-3cd92bf22e2c_12.jpeg

Aaa, Aspesi. Bra grejer! Den är riktigt tunn, men vind- och vattentät så med en tröja under klarar du dig i höst.
 

Korsvold

Omega
Ska gå på ett bröllop om ett par veckor med klädkod mörk kostym. Överväger att dra på mig grenadineslips. Tycker ni det vore acceptabelt eller ska man hålla sig till klassiska varianter?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ska gå på ett bröllop om ett par veckor med klädkod mörk kostym. Överväger att dra på mig grenadineslips. Tycker ni det vore acceptabelt eller ska man hålla sig till klassiska varianter?

Det funkar. Mörkt blå eller grå kostym, vit skjorta, diskret enfärgad slips och svarta skor är normen.

Är det dresscode är de tre tumreglerna; Inga Jävla Grejor.
 

orre

Cartier
Någon som kan tipsa om schyssta cargoshorts, gärna från nätet annars i Stockholm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hannes

Omega
Hur är den? Tunn eller?


Tunnare än väntat, men materialet känns väldigt tåligt och kvalitétskänslan överlag är väldigt hög. Den känns också lite längre än vad den ger sken av på Trebbans bilder, men då är ju inte alla samma kroppsform heller. Fast jag inte använt den än så är jag väldigt nöjd, funkar perfekt för lager på lager trixande.
 
  • Like
Reactions: ssl

SSL

Audemars
Jag hade kikat på fjällrävens alternativ. Fjallraven.se

Short no 5 med tillverkning i europa kan jag rekommendera. Tillverkades förut i Sverige men det blev lite för högt tryck på dom.
 

SSL

Audemars
Tunnare än väntat, men materialet känns väldigt tåligt och kvalitétskänslan överlag är väldigt hög. Den känns också lite längre än vad den ger sken av på Trebbans bilder, men då är ju inte alla samma kroppsform heller. Fast jag inte använt den än så är jag väldigt nöjd, funkar perfekt för lager på lager trixande.

Hittat nån dunjacka än?
Denna från Norse Projects kanske kan vara nåt annars.
image.jpg
 

orre

Cartier
Dom var feta. Men finns ju bara i baby size. Men finns kanske på annat håll. Svårt med shorts nu när det är AW-säsong

Än så länge tillåter vädret shorts, så det gäller att passa på. Däremot lär det inte vara många veckor till. Fick ett ryck igår och insåg att jag behövde ett par cargoshorts. :)

Om du blev sugen på peak shortsen hitta jag dem på en annan sida där det fanns i fler storlekar och dessutom 300 billigare.
 
Topp