• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 10'

SSL

Audemars
Sinn 356

image.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
gärna vattentät.
trevligt med glasbaksida.
inte vara för stor, ganska smala handleder.
läderband (för viktens skull?)
inte för tung
ganska clean tavla.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Oris Aquis dykare? Bärs inte så stort och är riktigt fina på gummi, har om jag minns rätt glasbaksida
edit. finns även i 36mm
 

n1tro

Panerai
Jag vet att jag inte är en person som ska äga en speedy pro då jag aldrig skulle bonda med den, men en speedy pro kanske? jag har full förståelse för att många har en sådan i sin klocksamling, då den bär på anor etc, men jag förstår bara inte grejen med den. Däremot vet jag att den är högt uppskattad här, och en speedmaster reduced TROR jag man kan hitta för ca 10k.

Mvh!
 
  • Like
Reactions: P-A

P-A

Sir Spamalot
Jag vet att jag inte är en person som ska äga en speedy pro då jag aldrig skulle bonda med den, men en speedy pro kanske? jag har full förståelse för att många har en sådan i sin klocksamling, då den bär på anor etc, men jag förstår bara inte grejen med den. Däremot vet jag att den är högt uppskattad här, och en speedmaster reduced TROR jag man kan hitta för ca 10k.

Mvh!

De är aningen mindre?
39mm?
 

Marckus

Panerai
Yes stämmer, samt att de har ett automatverk. Men jag tycker personligen 39mm funkar utmärkt på en kronograf av den sorten!

Normalt sett skulle jag tycka att en kronograf på 39mm inte är några konstigheter, men på en reduced känns urtavlan för liten och helheten osar bara kompromiss.
 

n1tro

Panerai
Normalt sett skulle jag tycka att en kronograf på 39mm inte är några konstigheter, men på en reduced känns urtavlan för liten och helheten osar bara kompromiss.

Lite som när ngn berättade för mig om Explorer 214270s visare - helt plötsligt började man faktiskt se och tänka på det :D Nu hamnar speedy reducedär med ;D
 

F-L-P

Panerai
Normalt sett skulle jag tycka att en kronograf på 39mm inte är några konstigheter, men på en reduced känns urtavlan för liten och helheten osar bara kompromiss.

Att man tycker att det är lite för mycket "typ månklockan" kan jag förstå men gillar faktiskt urtavlan bättre än PROs. Den blir lite för utdragen för mig... Har en själv så kanske är partisk i målet. Men den uppfyller definitivt inte 200m vattentäthet. i så fall måste man kolla åt de nyare varianterna. Både Reduced och nyare automatic går att hitta för tio.

Mycket bra förslag som har dykt upp tycker jag. lägger till Oris Aquis. stöddig men fungerar på små handleder. iofs är halva den klockan länken... så jäkla välgjord länk...

/F-L-P
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp