• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för under 70K

kalle.96

Breitling
Klocksnack,
Jag hoppas att denna tråd inte bryter mot några riktlinjer för forumet. Det jag har på hjärtat är att jag letar efter inspiration eller kanske någon vägledning i denna värld.

Jag letar efter en klocka men då jag har svårt att bestämma mig så tänkte jag försöka få lite inspiration härifrån.

Vad jag letar efter:
-Armbandsur
- Max 70K nypris(AD)
- Inte mer än 43 MM
- Informell modell, dykare eller flygare exempelvis.
- Klär på olika band, läs både länk och gummi.

Vad jag gillar ?
-Bratte Evo
- IWC ingenieur chrono
-IWC spitfire chrono
-Bratte emergency
- Bratte CockB50
-Bratte Chrono military
- Rolex sub
- Panerai (hatkärlek) Marina, Radomir.

Någon klok person som vill dela med sig en tanke ? Gissar att de flesta medlemmarna har sålt av sin första klocka för länge sedan då smaken kommer att ändras under livet ?
bifogar en bild på handleden VS 1 Eurosmynt som referens för storleken
 

Bilagor

  • IMG_1077.JPG
    IMG_1077.JPG
    96.1 KB · Visningar: 382

kalle.96

Breitling
Hm, inte direkt kärlek vid första ögonkastet men får väl titta närmare på hur den bärs.
En Sub fungerar till allt.
Visst är det så, om man är tråkig så säger tvekar man på den pga populariteten....
Explorer II?
Den borde väl gå att klämma in med lite prut?
Både Oyster P och Explorer II känns som attraktiva val! Dock går 216570-77210-BLACK över budgeten...
Rolex Sub, Omega Speedmaster eller Orient Mako!
Sub eller Speedmaster är bägge intressanta men Orient är nog inte riktigt det jag letar efter.
114060 - går till allt och snygg på gummi!
Då tycker jag nog bättre om 116610LN men den slutar ju tyvärr norr om 70k- strecket.
Chronoliner Ceramic chronograph?
är du inte längre sugen på den?
Bra klocka men storleken är nog lite väl tilltagen för att passa mig tyvärr.
Hur då? Jag tolkade trådstarten som att det var nyköp som gällde.
Det stämmer! :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hm, inte direkt kärlek vid första ögonkastet men får väl titta närmare på hur den bärs.

Visst är det så, om man är tråkig så säger tvekar man på den pga populariteten....

Både Oyster P och Explorer II känns som attraktiva val! Dock går 216570-77210-BLACK över budgeten...

Sub eller Speedmaster är bägge intressanta men Orient är nog inte riktigt det jag letar efter.

Då tycker jag nog bättre om 116610LN men den slutar ju tyvärr norr om 70k- strecket.

Bra klocka men storleken är nog lite väl tilltagen för att passa mig tyvärr.

Det stämmer! :)
Vad menar du? Går att hitta sprillans nya 216570 från ca 55k och nya 116610ln från ca 65k
 

Zalath

Panerai
Hm, inte direkt kärlek vid första ögonkastet men får väl titta närmare på hur den bärs.

Visst är det så, om man är tråkig så säger tvekar man på den pga populariteten....

Både Oyster P och Explorer II känns som attraktiva val! Dock går 216570-77210-BLACK över budgeten...

Sub eller Speedmaster är bägge intressanta men Orient är nog inte riktigt det jag letar efter.

Då tycker jag nog bättre om 116610LN men den slutar ju tyvärr norr om 70k- strecket.

Bra klocka men storleken är nog lite väl tilltagen för att passa mig tyvärr.

Det stämmer! :)
Då tycker jag du börjar med en Speedmaster Pro och går vidare därifrån. Bra förstaklocka och du bränner inte hela förmögenheten.
 

Dax

Breitling
Förstavalet hade varit en sub no date.
Om jag var du och hade 70 kakor att leka med så hade det nog blivit en 14060 och en mer dressad klocka typ en DJ, där har du en klassisk och bra rotation.
Annars kanske en breitling night mission kanske.
 
Topp