• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klocka i 50k-klassen

Nils

Breitling
Tjena!

Söker nu en kronograf som kostar ca 50k, ny som gammal. Helst ska den vara snygg med både länk och andra alternativ. Jag är extremt svag när det är glas på baksidan så man ser urverket.

En klocka som jag har fastnat lite för innan är Omega Speedmaster, finns det en sådan med öppen baksida?

Inget med guld! Är lite för ung för att kunna rocka en guldklocka. De ska man förtjäna först.

Rookie som jag är får ni gärna länka både bilder och hemsidor/butiker där dessa kan införskaffas. :bag:

//Nils
 

Nils

Breitling
Ja det går fortfarande, dock har den bytts ut mot en nyare ref med uppdaterad länk och lite krimskrams, 3573 listar 39 700 kr.

Förutom utseendet, vad finns det att säga om speedmastern? Det snackas mycket om den här på forumet men jag har inte hittat en specifik tråd om den. Något man måste veta osv?
 

JAkesson

Omega
Om du kan se bortom kronograferna så är denna ju sjukt läcker i den prisklassen:

http://www.klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-3239-automatic.27955/

iwc-IW323902_MED.jpg

Bild skamlöst stulen från uret.se
 

JAkesson

Omega
Om man skall vara lite tråkig så kikade jag också på Omega 3753.50 först men avskydde safirglasets kant på framsidan så det blev en 3750.50 istället. Nu i efterhand så hade jag nog tagit det bästa av två världar och valt en 3752.50 (plast fram, safir baksida). Osäker om den görs ny nu för tiden dock.
 

Icaras

Rolex
Om man skall vara lite tråkig så kikade jag också på Omega 3753.50 först men avskydde safirglasets kant på framsidan så det blev en 3750.50 istället. Nu i efterhand så hade jag nog tagit det bästa av två världar och valt en 3752.50 (plast fram, safir baksida). Osäker om den görs ny nu för tiden dock.
Tillverkas sedan en tid tillbaka inte längre. Går att hitta fina 3572 begagnat, men en del säljare vill att man ska betala premium...

För 50k kan du få en 3572 + en riktigt fin vintageklocka för typ 30k :)
 

Bexa

Omega
Är riktigt nöjd med min Speedmaster utan safir.(311.30.42.30.01.005) Kan rekommendera den. PO 9300 eller PO 8500 är också nice. något jag skaffar näst, räkna med att utveckla ett klockberoende :p
 
Finns mycket trevligt i det segmentet hos Rolex!
Datejust kan jag rekommendera!

Annars är som tidigare nämnt Zenith El Primero/Omega Speedmaster nog de bättre kronograferna i den prislappen!
 

Wenger

Omega
Longines med guld var riktigt snygga! Är själv ute efter någon liknande i samma budget. Säg till om det är någon som har nåt tillgängligt!
 

Maverick

Omega
Här måste ju IWC:s piloter nämnas!

Klassikern är 3777, nedan med länk. Den finns som ny och kostar något under 50 000.
Iwc1.jpg


Ett lite mer vågat alternativ är Top Gun-serien, förslagsvis 378901. Den finns inte längre att köpa ny, men begagnade kostar runt 50 000. Är inte riktigt länk-kompatibel, men skit i det!
tp1.jpg
 
Topp