• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i Studentpresent

Jollens

Breitling
Inte många månader kvar till studenten och den vankas present. Klocka kändes därför väldigt lämpligt. Detta kommer bli min första klocka och önskar förslag, så hit me!
Enda kravet är att den ska vara mekanisk!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Inte många månader kvar till studenten och den vankas present. Klocka kändes därför väldigt lämpligt. Detta kommer bli min första klocka och önskar förslag, så hit me!
Enda kravet är att den ska vara mekanisk!
Det du behöver göra är ange några parametrar som budget, storlek, typ.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag föreslår 15202OR, en mkt trevlig mekanisk klocka:)
IMG_3370.JPG
 
1 läs köpguiden.
2 använd sökfunktionen för att hitta liknande trådar.
3 lite ödmjukhet och humor måste man ha här i världen. Ja dom drev med dig och ja du behövde skriva i fler urvalskriterier. Lev med det och lycka till
 
Tag Heuer Carerra
tag-heuer-WAR211B.BA0782_MED.jpg

Eller kanske Aquaracer
tag-heuer-WAY2113.BA0910_MED.jpg

Bilder skamlöst stulna från uret. Där det förövrigt finns ett bra sökverktyg som kan vara ett tips.
 

Subby

Rolex
Jag tycker att en studentpresent ska vara en keeper och då skulle jag föredra en ny från butik, det är iaf vad jag tycker. Några förslag är som @jabla sa, SS royal steel worldtimer, Oris 65, Longines LLD eller någon chronograph från dem.
 

jabla

Sarlacc
Jag tycker att en studentpresent ska vara en keeper och då skulle jag föredra en ny från butik, det är iaf vad jag tycker. Några förslag är som @jabla sa, SS royal steel worldtimer, Oris 65, Longines LLD eller någon chronograph från dem.
Oris är bra förslag men Longines kronografer tycker jag är för klumpiga på armen.
 

galácticon

Patek
2-Faktor

DrDre

Patek
Jag skulle, som några ovan, föreslå ngt från Sjöö Sandström. Sansad design som funkar till de flesta tillfällen och som inte kommer att bli omodern. Och ett framtidssäkert urverk som är billigt att underhålla.

Lycka till!
 
Oris är bra förslag men Longines kronografer tycker jag är för klumpiga på armen.
Jag kan hålla med om att vissa modeller i Heritage serien, speciellt de med 7750 upplevs klumpiga då de bygger mycket på höjden.
Ja små är dom garanterat inte, redan haft uppe denna bild i annat sammanhang men känns ändå relevant när det kom på tal.
Heritage 1967 med l 688.2. Hade enligt mig varit svårslagen med lite mindre höjd. Samtidigt sitter den bekvämt men kräver en handled av större storlek.
sIzKua8.jpg
 

Depp-Erik

Cartier
Jag vill slå ett slag för Sinn! Tycker att de har många fina modeller som borde hamna inom din budget. Många på forumet gillar dem, ska vara mycket pang för pengarna tydligen :)
 
IMG_0940.PNG


Klart du skall önska dig en keeper och då tänker jag föreslå en Cartier Tank
(hypotes W5200027).
Motivering: Den kommer att vara helrätt till studentkostymen ;)
...Den kommer naturligtvis passa lika bra om inte bättre när kommit upp i åren också :)
Lycka till i framtiden!
 

RCA

Breitling
Svårt att ge tips om man inte vet om du föredrar en sportig klocka eller en mer elegant.
Om du bor i närheten av Stockholm så kan jag rekommendera att besöka Eriksons ur i Sundbyberg: trevlig personal och bra utbud av Omega, TAG Heuer och Sjöö Sandström. De två senaste har flera fina klockor som ryms i din budget.
 
Topp