• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på fiskepasset?

Mvnordlander

Cartier
Snart är vintern här och de flesta tar en paus från gäddfisket tills framåt våren. För att inte lämna fisket helt bakom oss under vintern tänker jag att vi har gott om tid att diskutera vilket klocka som passar bäst till fiskepasset. Detta är också en tråd för att ge lite inspiration till oss som letar efter den perfekta fiskeklockan.
Så vad använder ni för klocka eller vilken klocka tror ni skulle passa bra när ni kastar efter 10kilosgäddan? Automatisk eller Quartz? Lägg gärna upp lite bilder på era klockor eller lite tips och råd till oss som saknar en riktigt bra fiskeklocka.

Jag tänker att en Seiko SKX kanske skulle passa bra. Bra pris och tålig. Kanske en 009 för lite färg och lume när det börjar mörkna?
IMG_2005.JPG
 

virrer

Omega
2-Faktor
Rolig tråd!

Jag har kört min omega smp vid fiske.
Har dock inga bilder på klockan då jag sitter på ny lur och seamastern fått simma vidare.

Har lite sug efter en Sjöö Sandström Landsort så det väntar och se om det blir nästa års fiskeklocka. :)
 

Mvnordlander

Cartier
Rolig tråd!

Jag har kört min omega smp vid fiske.
Har dock inga bilder på klockan då jag sitter på ny lur och seamastern fått simma vidare.

Har lite sug efter en Sjöö Sandström Landsort så det väntar och se om det blir nästa års fiskeklocka. :)
Landsort är nog en riktigt bra fiskeklocka. En lite större klocka kanske är att föredra när man snabbt och enkelt ska se vad klockan är ute på sjön.
 

BME

Cartier
Har testat lite allt möjligt genom åren senast nu i helgen var det denna:
161104.jpg

Annars är det oftast denna (bild lånad från nätet då jag inte kan hitta ngn bild i telefon...):
1l.jpg
 

rharrysson

Breitling
Alltid Suunto traverse på nato, massa grymma funktioner som ni får googla er till :D
I övrigt enkelt att se vad klockan är och smidigt att få notiser från telefonen om t ex sms eller samtal.

Lätt är den också vilket jag tycker är en fördel vid fiske! Numera får den dock agera reseklocka i 8 månader :) kanske får fiska lite ändå, vem vet...

Kan tydligen inte få in nån jävla bild för internet suger där jag befinner mig, får bli en från nätet:
SS021843000-suunto-traverse-black-front-altitude-temp-imperial-negative.png
 
Topp