• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbutiker Nice - begagnade klockor

Espresso

Cartier
Hej,

Som rubriken lyder. Någon som vet om några vettiga och bra klockbutiker som har begagnade klockor (företrädesvis Rolex) och som finns i Nice.

Ska dit med sambo om några veckor och vi tänkte förutom att ha semester se om man hade kunnat kika på en day date/datejust till henne.
 

Portofino

Panerai
Hej,

Som rubriken lyder. Någon som vet om några vettiga och bra klockbutiker som har begagnade klockor (företrädesvis Rolex) och som finns i Nice.

Ska dit med sambo om några veckor och vi tänkte förutom att ha semester se om man hade kunnat kika på en day date/datejust till henne.
Nice är skralt. Om du/ni tar er till Monaco finns Monaco watch company.
Edit. Det verkar som de har stängt.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
När jag varför för ca 5 år sedan var där jättefin affär i en backe påväg ner till hamnen , mest nyare beg. dyra klockor . Vet ej namn på butiken eller exakt adress.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var där i förra veckan och spontant hittade jag inget då vi gick runt och kikade.

Kanske behöver adresser för stt hitta dem
 
En tågresa bort finns ju Cresus i Cannes: http://www.cresus.fr/montres/
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Loppis nära gamla stan i Nice på måndagar. Var där förra veckan. Inga rollar men Tudor, JLC, LIP, mm. Mycket gammalt och kanske inte nån garanti att tala om. Prutbart! Finns nyköps Rolex och de flesta märken på Ave Verdun. Här går jag loss med näsan i klocklådorna och skäller ut skäggskurken för att han säljer gammalt fejkskrot...
IMG_2231.jpg
 

F-L-P

Panerai
Minns bara något vid torget, men inget sjukt spännande. Cannes kryllade av ADs däremot.
 

Espresso

Cartier
tack för alla svar och goda idéer. Loppis ser ju spontant väldigt rolig ut att traska runt i, tror dock inte vi kommer stanna ända till måndag, det ska vidare till italien efter några dagar.
 
Topp