Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockförsäkringar, hur gör ni?

Diskussion i 'Diskussion' startad av RolDay, 12 januari 2016.

1. RolDay
    Trådstartare

RolDay Torpare

Hallå, tittade runt lite på forumet och såg ingen tråd som behandlar den viktiga frågan - Försäkringar!

Jag har själv köpt en klocka nyligen och har många i min omgivning som köper lite klockor, vi alla verkar ha samma problem, och det är att hitta ett bra försäkringsbolag som är enkla att göra med och som inte kostar skjortan och halva byxan.

Jag köpte Min 116523 i höstas och det tog mig 2 månader innan jag hittade en bra deal och jag gick då via min hemförsäkring, det kallades för sakförsäkring då hemförsäkringen endast täcker föremål upp till 80.000kr i värde på enskilt objekt(om du har största paketet annars är det 50.000kr).

Jag försökte gå via Brookfield men de svarade med att jag inte kan få en försäkring av dem, enligt min kontakt på nymans berodde det på min unga ålder, har ni stött på problem där?

Kort och gott, hur gör ni som har föremål över 80.000? hur försäkrar ni klockan?

MVH
    /K

2. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Finns ett gäng trådar där klockförsäkring diskuteras. Denna kan vara ett tips att posta i gällande Brookfield:
    http://klocksnack.se/threads/klockförsäkring-av-lloyds-brookfield-underwriting-ab.39639/

RolDay gillar detta.
  3. RolDay
    Trådstartare

RolDay Torpare

Tack jag tittar in där :)

Mårtenssons ur Brookfield