• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockhuset i Skadom - en sevärdhet!

Det här forumet verkar till övervägande delen handla om armbandsur, av någon anledning, men eftersom det heter Klocksnack så antar jag att alla former av klockor är välkomna. Därför tänkte jag komma med en fråga/ett tips:

Är det någon här som har besökt Klockhuset i Skadom i Ångermanland? Jag var där sommaren 2005, och det var en härlig upplevelse! Spridda över flera hus hade denne man inte mindre än ett 700-tal klockor - de flesta i gång!

Jag hittade ett YouTube-klipp också:

Se och njut!

(Kanske borde detta ligga under Vintage, men även "moderna" ur är representerade i Klockhuset, så jag valde den allmänna diskussionen.)
 
Senast ändrad:

Sch0nning

Cartier
Kul att detta uppmärksammas här!
Jag var dit förra sommaren, helt klart ett ställe som man borde besöka om man är i närheten.
Dock får man nog skynda på, gubben börjar bli gammal..
 
Hörselkåpor på natten?;)

Äsch! Runt 20-talet väggur som slår minst en gång i halvtimmen är väl inget? Så är det i mitt sovrum - - - :D
Märkligt nog kan jag sova bra. I och för sig sover jag ensam, men - - - Mitt ex sov faktiskt lika bra som jag - fråga mig inte hur! (Det var faktiskt inte klockorna som gjorde att hon blev just "ex", även om man skulle kunna tro det!)
Gökuren har jag av strategiska skäl hängt i köket, dock - de där fåglarna är onödigt högljudda nattetid - - -
 
Senast ändrad:

Sch0nning

Cartier
Självklart fanns det ett par armbandsur i hans samling också, men tror inte han själv är så intresserad av dessa.
Låg en bland annat en DJ i en monter, han hade knappt koll själv på vad det var..
Vet inte hur mycket hans samling växer nu, men han har ju lite gömmorna och han berättade att han försökte rotera lite bland dessa.
 
Topp