• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Buenos Aires

Savant Garde

Breitling
Ska till Sydamerika för första gången nu till jul och kommer spendera en del tid i Buenos Aires. Försöker scanna nätet, dels efter lokala återförsäljare men framförallt efter en prisbild. Vet att klockor är billigare i USA och tänker att de nog inte kan vara dyrare i Argentina i alla fall. Finns det någon som sitter inne på lite mer kunskap på området?

Är på jakt efter en dykare i mellanprisklass, typ Aquaracer. Är inne på att köpa på nätet, kanske uret.se, men om det finns pengar att spara på att vänta till julresan så gör jag nog det. Då kanske jag också kan uppgradera mitt önskemål till en Aquaracer Chrono.

Så, kan KS komma med rekommendation?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Om de handlar om att spara pengar så torskar du rejält om du ska ha en Aquaracer, råder dig att kolla på Oris alternativt Omega Seamaster, man kan få vissa beg till ett bra pris. Alternativt Certina DS Diver, Longines Legend Diver, eller annat dykare i den prisklassen. Finns hur mycket som helst. Mina 5cents..
 

Savant Garde

Breitling
Om de handlar om att spara pengar så torskar du rejält om du ska ha en Aquaracer, råder dig att kolla på Oris alternativt Omega Seamaster, man kan få vissa beg till ett bra pris. Alternativt Certina DS Diver, Longines Legend Diver, eller annat dykare i den prisklassen. Finns hur mycket som helst. Mina 5cents..


Ok, snackar du specifikt om att köpa i BA nu, eller rent allmänt om jag letar efter dykare? Är lite oklar på varför just Aquaracern är en sämre deal. Gillar Oris men de tenderar att vara i största laget, 45mm, 49 mm, osv... Gillar när klockan är mer diskret, max 41 mm, gärna mindre, vilket passar mina taniga handleder.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ok, snackar du specifikt om att köpa i BA nu, eller rent allmänt om jag letar efter dykare? Är lite oklar på varför just Aquaracern är en sämre deal. Gillar Oris men de tenderar att vara i största laget, 45mm, 49 mm, osv... Gillar när klockan är mer diskret, max 41 mm, gärna mindre, vilket passar mina taniga handleder.

Menar allmänt dykare, jämfört med Aquaracer. Lite sämre andrahandsvärde har de också. Är ju bara min åsikt om att jag hade köpt något annat än Tag Heur i den prisklassen men du ska ju bära den så i slutändan handlar det om vad du tycker om.
Oris finn ju i 43mm också, vad har du för budget?
 

Savant Garde

Breitling
Max 15' tänker jag mig. Vill gärna ha chronograph så kan t.ex. hellre tänka mig en begagnad Aquaracer Chrono i gott skick än en ny vanlig. Självklart automatisk också.

Utseendet är dock det viktigaste. Har sneglat på Hydroconquest men det är något som är lite off med deras visare och inte snyggt med så stora siffror heller. Kan tänka mig en Tudor Sub, begagnad då såklart också. SMP är alltid aktuellt också, men är så vansinnigt vanlig.
 
Topp