Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockor i Köpenhamn

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 6 juli 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Inte mkt till post eg. Men jag åkte med familjen till Köpenhamn, jag fick mest putta barnvagn så frun kunde ränna i affärer och bära kassar men lite klockspotting blev det.
    Först en öl

Sen blev det ströget och satans mkt folk, rätt bra med klockaffärer dock.[​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]com/d/13/07/07/etymu7up.jpg[/IMG]
    Ber om ursäkt för dåliga bilder, ville inte ta om och ta om, kände mig redan lite efterbliven som stod och fotade i skyltfönster :)

Chuck, M021, jabla och 1 annan gillar detta.
  2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ligger två butiker där mittemot varandra som är trevliga, ja. :)

3. fredrikb

fredrikb Borgare

Ska dit om ett par veckor. Finns det några bra fysiska butiker med begagnat? Är inte ute efter tok-vintage, utan mer vettig andrahandsförsäljning av moderna klockor.

4. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag var inne i en liten butik på en tvärgata till ströget. Juweler E.Arnold. Låg på nått som hette skoubogade 1.

Han hade nog en 4-5 begagnade rolex i skylten G/S sub och deep sea seadweller bl.a. Tror där var någon iwc med, men butiken var rätt liten och det som var i skylten var nog allt han hade.

Roligt var att han på stående fot ville köpa min gmt som jag hade på armen, han ville ge 26500 dkk rakt där. Det är väl ett rätt schysst pris från en handlare?
    Sedan sa han nått om att han köpte begagnade rolex och skickade dem vidare till nån AD i Holland som sålde dem vidare där, han var sur på rolex AD i Köpenhamn för dem kunde man inte göra affärer med.
    Jag tror det var det han sa, var ju lite språkförbistring.

5. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Säker på att han inte sa 6500? :D du vet ju hur danska siffersystemet låter ;)

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    F-L-P, masterkiller och RicVin gillar detta.
  7. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ja det är klart, danska är ju så svårt att de inte ens förstår varandra :) men jag tror det var det högre priset men vågar inte svära på det

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Klart han sa 26500 GMT är ju en måsteha klocka i sommar :)

9. fredrikb

fredrikb Borgare

Ok, så den lilla butiken på Skoubogade och så Franz Jaeger & Me. Fler tips?

10. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Bumpar denna tråden! Fler tips!

11. Chuck

Chuck Friends of KS

Såg du nån bathyscape? Cheers Chuck

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mårtenssons ur Brookfield