• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och Pistoler

willbur

Rolex
2-Faktor
9mm - okänd tillverkare.

image.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Knivarna tycker jag är okej, det är i många fall hantverk med både detaljrikedom, häftiga material och byggkvalite.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag är ingen fan av vare sig denna tråden eller knivtråden. Men ska vi se till farlighetsgraden så är denna tråden bättre. Vad gäller dödligt våld i sverige är kniv klart det mest använda redskapet. Skjutvapen är inte lika vanligt förekommande. Knivar gör fruktansvärda skador, även små fickknivar.

Jag kan förstå ett vapen/skjutintresse. Skytte är intressant, kul, det är koncentration, självkontroll, precision.
Jag kan också förstå ett visst knivintresse, att man vill ha en skarp högkvalitativ filekniv till köket eller att man som jägare vill ha en praktisk jaktkniv, eller som soldat, hantverkare som behöver en riktig beaterkniv att banka bända, peta och slå med. Men alla andra specialknivar, små fällknivar med sågtand och hullingar, kontokortsknivar mm mm, det finns inget riktigt anvämdningsområde för dem.
Mina två cent, blir väl flamead av knivmaffian nu.
 

morrism

Audemars
Jag är ingen fan av vare sig denna tråden eller knivtråden. Men ska vi se till farlighetsgraden så är denna tråden bättre. Vad gäller dödligt våld i sverige är kniv klart det mest använda redskapet. Skjutvapen är inte lika vanligt förekommande. Knivar gör fruktansvärda skador, även små fickknivar.

Jag kan förstå ett vapen/skjutintresse. Skytte är intressant, kul, det är koncentration, självkontroll, precision.
Jag kan också förstå ett visst knivintresse, att man vill ha en skarp högkvalitativ filekniv till köket eller att man som jägare vill ha en praktisk jaktkniv, eller som soldat som behöver en riktig beaterkniv att banka bända, peta och slå med. Men alla andra specialknivar, små fällknivar med sågtand och hullingar, kontokortsknivar mm mm, det finns inget riktigt anvämdningsområde för dem.
Mina två cent, blir väl flamead av knivmaffian nu.


Vad öppnar du paket med? En gaffel? ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har inte kort stubin bara trött på allt skitsnack och då kan man lika bra stänga tråden.
Medlem sedan i onsdags och redan trött på skitsnacket...? Vapen väcker reaktioner, oavsett om det är på klockforum eller flashback/familjeliv. Det får man ha i beaktande. Det handlar om att känna av stämningen på de olika forumen och hitta vilken form av normativ etik som råder. Andra väljer att kalla det musikalitet.
Med detta sagt, vill jag även välkomna dig till forumet.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Knivar är redskap. (undantaget stiletter, butterflies mm.)
Pistoler är renodlade vapen. Mig veterligen har pistoler ingen annan funktion...

Pistoler för målskytte är tävlingsredskap. De är för en seriös sportskytt vad ett set golfklubbor är för golfaren. En bra måskyttepistol och dess ammunition är tillverkad och avsedd för att med mycket hög precision träffa i mitten på en tavla (finns iofs olika tävlingsdiscipliner). Inte för att ta med in på posten eller skjuta på langare i orten med.
Finns nog ingen i undre världen som glider omkring med en Pardini GT9 eller en Feinwerkbau aw93. Tycker det finns mycket gemensamt med klockor. Mekanik och precision är väl de två viktigaste gemensamma nämnarna.
Men fel använda är ju många redskap livsfarliga, inte minst sportskyttevapen. Speciellt med tanke på att ägaren allt som oftast träffar det den siktar på.
Men jag tycker det är väldigt stor skillnad på licensierade sportskyttar och dennes vapen och kriminella olagliga vapen ute på vift, det är bara läskigt.

Jag gillar både jaktvapen, pistoler, knivar och klockor. Material, precision, hantverk och mekanik i syfte att uppnå perfektion (ouppnåeligt). Älskart!
 
Topp