• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockservice utomlands; Polen Baltikum etc?

Tomasone

Breitling
Jag är ny på Klocksnack. Jag tycker iof sig att man ska supporta sina lokala urmakare med jobb så att de inte försvinner men om man har många gamla, fina klockor som ligger o väntar på en genomgång/service så finns det ändå en gräns för vad man klarar ekonomiskt, i synnerhet om uren inte är värda en förmögenhet. Har någon på Klocksnack erfarenhet av andra "lågprisländer" i vårt närområde på klockservice? Jag tänker på Polen, Baltikum och neråt Balkan. Om man får förtroende för urmakaren så kan man ju efter ett tag skicka klockorna dit (om man kan lita på Postgången). Tack på förhand.
 

Salesmayne

Panerai
Jag har servat tissot, omega o dyl, billigare modeller främst då jag ville se om det var värt pengarna. Det gick bra och jag fick även 1-års service vilken användes eftersom jag klantade mig. 1000kr/klocka. Han ville dock ha 5k för min rolex dj vilket är på samma nivå som AD så jag tackade nej.
 

Femitolv

Cartier
Jag är ny på Klocksnack. Jag tycker iof sig att man ska supporta sina lokala urmakare med jobb så att de inte försvinner men om man har många gamla, fina klockor som ligger o väntar på en genomgång/service så finns det ändå en gräns för vad man klarar ekonomiskt, i synnerhet om uren inte är värda en förmögenhet. Har någon på Klocksnack erfarenhet av andra "lågprisländer" i vårt närområde på klockservice? Jag tänker på Polen, Baltikum och neråt Balkan. Om man får förtroende för urmakaren så kan man ju efter ett tag skicka klockorna dit (om man kan lita på Postgången). Tack på förhand.
Tror på Polen klart det finns duktiga urmakare där! Prova å rapportera! När du testat !!!
 
Topp