Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken fin knivSenaste tillskottet, vilket hantverk Takeshi Saji Rainbow VG10 Damascus med koppar och mässing.
Slipade den med 5000 stenen, men kommer man våga använda den?
StiligSenaste tillskottet, vilket hantverk Takeshi Saji Rainbow VG10 Damascus med koppar och mässing.
Vilken fin kniv
Klart du vågar använda den, bara köra
Stilig
Jag säger tvärt om, en riktigt välanvänd kniv är mycket trevligare än en som är orörd. Med VG10 lär du kunna slipa den hundratals gånger innan det ens märks. På dessa Japanska knivar är det skaftet som ger upp först
Traditionellt ska dom väl ”knackas” in i skaftet då tången är glödgad, men jag skulle tro det används lim också (eller både och).brukar skaften sitta limmat på dessa?
Ikväll blir det lök och gurka på menyn tror jag. Däremot blir jag lite förvånad att de inte är så vassa vid leverans, att jag fick slipa upp den… samma sak för mina andra knivar…
Gratulerar, riktigt fin kniv ! Klart du ska använda den, var väl därför du köpte den?Senaste tillskottet, vilket hantverk Takeshi Saji Rainbow VG10 Damascus med koppar och mässing.
Gratulerar, riktigt fin kniv ! Klart du ska använda den, var väl därför du köpte den?
Är avundsjuk på er som klarar att frihanda på stenar, försöker lära mig men det är sjukt svårt för mig. Nu har jag inte övat på några veckor dock..
Brevöppnare ?En fransk skönhet
Den är vass som satan, så den duger till mer än brevöppnareBrevöppnare ?
Tänkte jag skulle be om lite hjälp.
Går i tankar på att köpa EN vettig fällkniv att ha i skogen/utflykt/camping etc.
Min favorit i dagsläget är en stämjärnskniv från Biltema så ni förstår nog att jag är i behov av hjälp från expertisen
De krav jag har är att den ska vara pålitlig, bekväm att använda och ha i fickan och hålla i en evighet.
Kan någon ge mig ett tips? Och om den är svindyr, förklara varför den är värd det
Tusen tack på förhand!
Opinel. Klassisk, pålitlig, snygg. Finns i flera storlekar, lite olika träslag och numera i olika färger. Kostar ett par hundralappar så man behöver inte få ångest när man tappar bort den. En No. 8 i kolstål skulle jag säga är den perfekta allroundern.Tänkte jag skulle be om lite hjälp.
Går i tankar på att köpa EN vettig fällkniv att ha i skogen/utflykt/camping etc.
Min favorit i dagsläget är en stämjärnskniv från Biltema så ni förstår nog att jag är i behov av hjälp från expertisen
De krav jag har är att den ska vara pålitlig, bekväm att använda och ha i fickan och hålla i en evighet.
Kan någon ge mig ett tips? Och om den är svindyr, förklara varför den är värd det
Tusen tack på förhand!