• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Fergi

Rolex
2-Faktor
CD4567AC-4647-433C-AD78-985C60D21F32.jpeg

Spännet börjar sitta löst. Vart köper man sådana här jäkla minimini-bits?
Vad är de där för trevlig sak?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

rickards

Rolex
2-Faktor
Ny kniv. Ruike 81-SF. Är väl gammal skåpmat/ointressant för er tokar men kul för mig som newbie! Köpt för att den för en billig peng låter mig prova lite olika funktioner. Framelock, kullager, flipper och den monokroma stilen med blåa detaljer som verkar vara poppis. Kommer också få agera som försökskanin för våtslipning. 400kr för allt detta samt en byggkvalitet som antyder ett högre pris får anses vara något av ett kap. Någon som har en, isf hur har den klarat sig i längden?
IMG_20220325_141909.jpg

IMG_20220325_141948.jpg

IMG_20220325_141931.jpg

IMG_20220325_142329.jpg


Vad tycker du så här ett halvår senare? Nöjd?Jag beställde mig precis en för 365 spänn från Amazon. Verkar onekligen mycket pang för pengarna.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt in efter tips av @Jaggis
Civivi Baby Banter i micarta 👍
Mitt favoritmärke och favoritmaterial, känns som en vinnare!
Storleken är perfekt för mig 😃
Enda lilla jag stör mig på är urfasningen för pocket clip på den sidan jag inte har den på…
1FAA9D22-F525-4D90-82B6-A4E393AE95AB.jpeg
 

Sgte

Omega
Nytt in efter tips av @Jaggis
Civivi Baby Banter i micarta 👍
Mitt favoritmärke och favoritmaterial, känns som en vinnare!
Storleken är perfekt för mig 😃
Enda lilla jag stör mig på är urfasningen för pocket clip på den sidan jag inte har den på…
1FAA9D22-F525-4D90-82B6-A4E393AE95AB.jpeg

Är det liner lock som sticker ut så där eller är det bara vinkeln på fotot som lurar ögat?
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Är det liner lock som sticker ut så där eller är det bara vinkeln på fotot som lurar ögat?
Den sticker ut, det gör den men jag gillart. Mycket smidig att stänga mot tex den Imperium jag har som sitter mycket längre ner, så pass så det är störigt imho.
 

jakebarnes

Cartier
Är inte det här orimligt egentligen? Varför får man inte ha kniv i bilen? Själv vill jag ha det, exempelvis för att kunna skära upp ett bälte vid en olycka, eller för att avsluta skadat påkört vilt.
 
Topp