Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Komplettarande inköp:)

Diskussion i 'Diskussion' startad av hellbit, 29 januari 2014.

1. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Hej alla!
    Jag äger idag en IWC Portuguese 7 day reserve. Vit tavla med blå siffror/visare. Är galet nöjd med denna och har alltid betraktat mig som en owg:) men denna sidan har dragit mig i fördärvet varför jag nu funderar på ett kompletterande köp:) jag funderar Mao på att förvärva en mindre dresserad klocka med stållänk. Sambon har en Rolex sub med grön ring. Mao sub kanske inte är första valet. Kan tänka mig att lägga 35 kkr, begagnat eller nytt är mindre viktigt. Kan ni duktiga och kreativa gr mig lite idéer? Funderar på Zenith men är inte säker, hur är dessa?

2. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör på zenith du ångrar dig inte!

Icaras och yonsson gillar detta.
  3. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Är lite dåligt insatt på Zenith sortimentet men det är ju vara att sätta sig in. Men förslag på annat tas gärna också emot:)

4. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag tycker att en Explorer II 216570 skulle vara ett bra val. Lite sportigare på länk, samtidigt som den är vattentät (i alla fall 10ATM). Kul att variera IWCn med en svart tavla också, dock har jag ingen koll på den begagnade prisbilden. Tror att den går på typ 60(?) ny.

Eller en Omega Seamaster (kvarts eller inte), att använda lite mer som beater. :)

5. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Bra där! Svart tavla ska det vara. Budgeten är inte strikt men 60 känns lite tufft. Snygg är den iallfall:)

6. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Aa, håller med. Tror jag har sett den vittavlade varianten gå på 27kkr begagnad här på forumet, men är inte helt säker. Kika lite på Köp & Sälj så hittar du säkert någon du känner dig nöjd med :)

hellbit gillar detta.
  7. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Fast då är det inte 216570....

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nu har jag ju visserligen bara ägt en Zenith och bara i två dygn, men jag är ännu så länge väldigt nöjd med den. Urverk, handverk och framförallt detaljrikedomen känns riktigt bra!

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Beastie och Kotten gillar detta.
  9. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Alldeles riktigt, det tänkte jag ej på. :)

MKRGG gillar detta.
  10. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Lite bildinspiration. Större delen är lånade bilder.

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Kotten gillar detta.
  11. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Milgaus var ju också fin:) fan jag får handla fler:)

Galaxxy gillar detta.
  12. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Den här var ju fin:)

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      73,1 KB
      Visningar:
      56
  13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Man kan ju tänka på lite olika sätt. Ett sätt är ju att komplettera den vita tavlan med en svarttavlad. Sen kan du ju lägga till en lite sportigare klocka till den du har och då finns det många att välja på, exempelvis en Rolex gmt av något slag. Ytterligare en variant är ju någon vintage Heuer, gärna kronograf, finns flera fina på forumet, bland annat har ju easy rider en fin Autavia. Och så finns ju också Explorer 1, kanske den ultimata allroundern.

Imho.

Denke gillar detta.
  14. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Någon som vet något om denna? Kvalitet osv?

15. hellbit
    Trådstartare

hellbit Stadsbo

Tack ska kolla upp!

16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Omega Planet Ocean!

17. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Explorer I är ettbarnspolitiken tips!

image.jpg

Den ryms inom din budget också...

Wastl gillar detta.
  18. Sundström

Sundström Friends of KS

Jag måste säga Tudor här. Black Bay är så jäkla snygg! Ryms med lätthet i budgeten. Känns den för färgglad så röstar jag på Pelagos.

hellbit gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield