• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kriminella och Rolex

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad in i h-e? Helt missat. Sälj mig en seadweller a.s.a.p! Kan inte kalla mig gangster med gott samvete annars. :D
 

Lukkan

Cartier
Är inte riktigt med i matchen vem säger att personen i säg är kriminell? Kläderna? Klockan? Bilen? Eller om man har kontanter på sig?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte riktigt med i matchen vem säger att personen i säg är kriminell? Kläderna? Klockan? Bilen? Eller om man har kontanter på sig?

Jag trodde att det var ens ambitionsnivå att följa lagstiftning som avgör om en är kriminell. Men, om jag fattat tråden rätt, så kan det alltså vara så att en blir kriminell om man köper en SD. Det är osäkert läge här. :D
 

Lukkan

Cartier
Kriminell kan vara mycket det kan vara ahmet i rinkeby som beknar har hur mycket kontanter som helst sen kan det vara jonas VD på bygg firma som blåster kunderna har svart arbetare tjänar stora pengar men på papper och då givetvis har råd att gå in på AD och köpa sig sin rolex
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Alla vet att det är Breitling i tvåton som gäller. Tråden kan låsas. :)
markovicetukuva25114mp_820_ul.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är ju en Rolex som mäter 44mm och passar dessa stora gossar väl. Jag tror inte dom har stöldgods, varför skulle dom ha det när dom med största sannolikhet gör affärer som betalas kontant? AD säger väl inte nej om du cashar din klocka? Personligen betalar jag med mastercard så ni kan vara lugna.
- Med det är synd att dom lämnat Breitling, hur ska vi då veta vilka som är bankrånare Om dom bär samma klocka som oss...?:eek:
Deep sea är 44mm, SD är 40mm ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag trodde att det var ens ambitionsnivå att följa lagstiftning som avgör om en är kriminell. Men, om jag fattat tråden rätt, så kan det alltså vara så att en blir kriminell om man köper en SD. Det är osäkert läge här. :D
Jag har en SD och har icke ens en parkeringsbot. Osäkert läge, var ordet :D
 
Blandar inte du och några andra ihop Sea-Dwellern och Deep Sea nu?
Precis min tanke från första post.
Fördomen säger att den typen av kriminell jag antar att vi talar om här vill att det ska synas och då är väl 116600 är dåligt val med tanke på att det för oinvigda nog ser ut som en kopia på en Sub utan datumbubbla etc.
116660 är väl ett rimligare val då storleken gör den lite vräkigare.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en SD och har icke ens en parkeringsbot. Osäkert läge, var ordet :D

Du måste ha gjort nått olagligt i dina yngre dagar kanske gått på en gräsmatta du inte får gå på vid 8 års ålder med tanken på att du har en SD.:cigar:

Hur säkert som helst. Du har antingen mutat eller hotat P-vakterna. ;)

Vi kan ju se det som att @Mekmek iom valet av SD garanterat kommer att begå brott framöver. Tänker lite Minority Report här. SD'n är om inte annat en signal om kommande brottslighet.
 
Det ges inget klart svar på huruvida det finns ett register på stulna ex. Rolex? Om det finns, är det internationellt? Är det möjligt att kolla en klocka på blocket mot det?
 

Mauritz

Rolex
Du lillpojken, de har både Glock aus Österreich och billiga östvapen. Som officer i pansartrupperna var kalibern svårt större. Mvh fia!
Svara på frågan istället för raljera eller skall jag tolka ditt undermåliga svar att du är officer. Lägg ner lilla pojk snacket det är inte passande här. Hela ditt inlägg är iof. helt ointressant.
 
Intressant. Vilka AD är det?
På riktigt tror du att du kan tvätta pengar genom att köpa en klocka och sen sälja den? Grundproblemet kvarstår: "var fick du pengarna i från om du har nolltaxerat i alla år?"...eller?

Fått i gåva/present och sedan sålt. Fungerar alldeles utmärkt kan jag meddela.
Har ingen exakt att nämna, men jag vet att i andra delar av Europa så finns vissa butiker som är mindre reko, precis som i alla branscher.
 
Topp