• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-owners club. Troligen den finaste tråden på Kobra Kai.

Psykel

Patek
Var och testade den tidigare i sommar, gillade faktiskt allt med den. Länken passade utmärkt. Som en neutral moderna vardagsklocka på länk är den svårslagen.
Kommer det från dig så tolkar jag det som att den kan vara värd ett köp! Har ju varit lite gnäll kring urverket, men har en Alpinist med samma urverk fast med datum som går max +2-3spd. Hade Seiko tryckt i ett finare urverk så hade den säkert kostat en bit över 20. Ligger väl på 16 eller så?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kommer det från dig så tolkar jag det som att den kan vara värd ett köp! Har ju varit lite gnäll kring urverket, men har en Alpinist med samma urverk fast med datum som går max +2-3spd. Hade Seiko tryckt i ett finare urverk så hade den säkert kostat en bit över 20. Ligger väl på 16 eller så?
Har iofs alltid gillar originalet och var nära ett köp av den gamla tidigare. Sedan har jag ett gott öga för monokroma klockor, så den borstade utan sunburst var finfin. Med det sagt är detta den första moderna Seiko jag haft på min handled så har inga referenspunkter där. Tror den kostade typ 17', men kommer inte riktigt ihåg.
 

kuma-kun

Audemars
Gluttade I den här tråden igår kväll och och fick inspiration så jag tog tog fram en låda KS 44 och 45.
Blev den här idag, 62 tror jag den är från.
Borde nog ha använt lite polish innan bilden togs men nu för tiden putsar jag sällan på klockor och dom får vara lite oxiderade och ibland även lite smutsiga.

E9A2CEB0-25C9-4AA5-8C5D-FD3404BE7F14.jpeg
747BA2ED-CE79-4676-B5CB-C0CC815396E3.jpeg
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Gluttade I den här tråden igår kväll och och fick inspiration så jag tog tog fram en låda KS 44 och 45.
Blev den här idag, 62 tror jag den är från.
Borde nog ha använt lite polish innan bilden togs men nu för tiden putsar jag sällan på klockor och dom får vara lite oxiderade och ibland även lite smutsiga.

E9A2CEB0-25C9-4AA5-8C5D-FD3404BE7F14.jpeg

Utsökt. Kronan och medaljong på de här brukar vara nötta, så därför har jakten på ett eget exemplar blivit utdragen, och annat har gått före. För att helt kunna uppskatta designen behöver man ju också föregångaren och den senare 44an.
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Den här modellen är vanlig här på forumet och i tråden men tycker ändå den förtjänar sin stund i rampljuset. Vilken klocka. Designen av boetten, index, visare och så givetvis urverket, det legendariska "riktiga high-beat" 36000 bph i 45-serien. Mycket prisvärd klocka i min mening. Fattas bara ett glasbyte på den här så kommer man kunna njuta av den där läckra tavlan på riktigt. Och kanske en glasbaksida för att njuta av verket...



20221023_103950.jpg
20221023_095518.jpg
20221023_103741.jpg
 
Senast ändrad:

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Den här modellen är vanlig här på forumet och i tråden men tycker ändå den förtjänar sin stund i rampljuset. Vilken klocka. Designen av boetten, index, visare och så givetvis urverket, det legendariska "riktiga high-beat" 36000 bph i 45-serien. Mycket prisvärd klocka i min mening. Fattas bara ett glasbyte på den här så kommer man kunna njuta av den där läckra tavlan på riktigt. Och kanske en glasbaksida för att njuta av verket...



20221023_103950.jpg
20221023_095518.jpg
20221023_103741.jpg
Vart har du köpt bandet?
 

kuma-kun

Audemars
Dagens tidtagare. Jag har svårt att se mig mätt på denna tavlan.

Såg en variant av modellen med gulkappa på Instagram häromdagen. Någon här som vet om det är en raritet?

20221026_101308.jpg

Håller med, fina klockor.

Blev lite konfunderad ett tag där innan jag insåg vad du menade med guldkappa eftersom jag säger guld på stål.
Tittade i mina KS-lådor och hittade ingen så måste var en ovanlig modell ;-)
Tror inte jag ens sett en på riktigt men finns självklart på behöverlistan.
I 71 års katalog kan du se den och den kostade 36 tusen medans stålvarianten kostade 28.
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Håller med, fina klockor.

Blev lite konfunderad ett tag där innan jag insåg vad du menade med guldkappa eftersom jag säger guld på stål.
Tittade i mina KS-lådor och hittade ingen så måste var en ovanlig modell ;-)
Tror inte jag ens sett en på riktigt men finns självklart på behöverlistan.
I 71 års katalog kan du se den och den kostade 36 tusen medans stålvarianten kostade 28.
"KS- lådor" Det är det inte alla som har 😅 Men tack för info och jag håller med, den är med på behöverlistan. Såg riktigt trevlig ut i guldskrud.
 

kuma-kun

Audemars
Kikade lite längre bak i tråden och kände att jag behövde kommentera när jag såg denna. Superfin, tavlan blir ju så ren ut datum. Och bandet var riktigt snyggt till 👌

När den kom upp på tapeten tidigare i veckan kändes det rätt att vara lite lördagsfin idag.
Något som är lite irriterande på dom här är att den svarta färgen på visarna ofta är skadad vid service när urmakaren har tryckt dit visorna.
Den här inget undantag :(

1E5CE52D-CAB6-4288-ACF1-1498FE71CD75.jpeg
884C0AA5-E8FB-4F17-8A36-C08FF9D576B3.jpeg
6A454A8D-B0BD-4B4E-B9C4-DE7F9BDAA2E0.jpeg
 
Topp