• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Det här med Brexit kom ju uppenbarligen som en chock, tänk om det inte hade processats så snabbt, nu blev ju alla tagna på sängen och oförmögna att hantera de nya förutsättningarna... :wtf:
De erbjöd mig:
1. Refund
2. Vänta på min beställning tills de kan skicka ”internationellt” igen
Jag valde #2 (men önskade någon form av tidsuppskattning på när de trodde att de skulle kunna leverera)
De gjorde då en refund.
:meh:
 

Txistorra

Omega

Bilagor

  • 687639C1-09C7-4FA9-827C-117851393E76.jpeg
    687639C1-09C7-4FA9-827C-117851393E76.jpeg
    65.6 KB · Visningar: 9
Mycket! Även två helt olika prisklasser. Moschino är otroligt mycket doft för pengarna. Men som jag förstått så passar den inte alla.
Instämmer. Jag är inget fan av ros i dofter, men denna är helt suverän. Otrolig hållbarhet också. Jag kör 2-4 spray med denna och det räcker. Normalt är jag ganska generös med applicering. Bryr mig inte om jag anses vara ”the fragrance guy”.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Idag kom leveransen från Notino på mina tre blindköp. Var tvungen att testa två sprays av Credrat Boise på andra handleden men första intrycket vette fan. Oerhört tydliga noter av ananas samt att jag upplever den mycket söt 😊.

Edit: Cedrat Boise har nått drydown och jag upplever doften nu mycket trevligare men om det blir en keeper återstår de att se 😉. Nu vid drydown känner jag absolut likheter med Aventus.
45740845-F384-4FC1-9840-3E6D4BC2F999.jpeg
EC2CA301-11D4-42B0-BDEA-A768F6ED50E0.jpeg
Yes, min blindköps Cedrat Boise kom oxå idag, beställdes från Notino i lördags. Bara hunnit med ett testspray på armen än så länge men tycker den helt klart verkar värd sina 700 blinda kronor. Snabbsummering; Fräsch och lite annorlunda sommardoft. (kan förstå en viss jämförelse med Aventus men den är lååångt ifrån en klon och fragrantica kommentarerna överdriver den jämförelsen! vilket jag är glad för eftersom jag inte tycker om aventus.)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Yes, min blindköps Cedrat Boise kom oxå idag, beställdes från Notino i lördags. Bara hunnit med ett testspray på armen än så länge men tycker den helt klart verkar värd sina 700 blinda kronor. Snabbsummering; Fräsch och lite annorlunda sommardoft. (kan förstå en viss jämförelse med Aventus men den är lååångt ifrån en klon och fragrantica kommentarerna överdriver den jämförelsen! vilket jag är glad för eftersom jag inte tycker om aventus.)
Håller helt med att Cedrat Boise inte är en klon av Aventus dock finns det likheter mellan dom speciellt vid drydown tycker jag 😊. Testade precis min Montblanc Explorer och den skulle jag vilja påstå är definitivt en klon av Aventus däremot.
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
Håller helt med att Cedrat Boise inte är en klon av Aventus dock finns det likheter mellan dom speciellt vid drydown tycker jag😊. Testade precis min Montblanc Explorer och den skulle jag vilja påstå är definitivt en klon av Aventus däremot.
Ja lite likheter finns det, oxå likheter med Nishane Ani (vilket är väldigt positivt för mig då jag storälskar Ani), misstänker att det kommer från svartvinbär, sandelträ, vanilj noterna.
 

Subby

Rolex
Lite åsikter om Encre Noire, den är mörk och väldigt jordig vetiver som dominerar doften men den är ändå väldigt mjuk. Jag som har väldigt svårt för vetiver, efter att ha provat Guerlain Vetiver, gillar denna skarpt! Jag var lite orolig att den inte skulle passa mig men jag kommer definitivt bära den oftare än vad jag trodde. Så om ni tvekar ge den ett försök, det fanns en på K&S för 150kr, missa den inte :)
 

JCE

Cartier
Lite åsikter om Encre Noire, den är mörk och väldigt jordig vetiver som dominerar doften men den är ändå väldigt mjuk. Jag som har väldigt svårt för vetiver, efter att ha provat Guerlain Vetiver, gillar denna skarpt! Jag var lite orolig att den inte skulle passa mig men jag kommer definitivt bära den oftare än vad jag trodde. Så om ni tvekar ge den ett försök, det fanns en på K&S för 150kr, missa den inte :)
Tror att det är Draculas signature scent...........kan tänka mig att han doftar Encre Noire:eek:
1610654933202.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Härligt! Ser fram emot ett utlåtande! Hur länge räcker egentligen 120ml? Någon som räknat ungefär? Jag tänker att de bör räcka väldigt länge :) ångesten när man har för mycket parfym att välja ibland, nåväl, de finns väl kanske dem som har större bekymmer :D

Tror vi är ett gäng här inne som har tillräckligt med parfym för en livstid. För 8 personer. Som är rejält trigger happy. 😳
 
Topp